måndag 16 juli 2012

FULL GALOPP!!


Nu på morgonen precis när jag skulle släppa ut alla hundar så kommer en stor vit häst i full galopp. Helt själv och ingen som kommer efter. Om vi säger såhär, jag galopperade inte jag skenade in igen och stängde dörren!!
Ok, vi bor granne med en stor hästgård/ridskola, men jag blir faktiskt like osäker när de kommer lösa och springer omkring utanför som galningar, de ser inte så speciellt tama och snälla ut just då. Ögonen är hur stora som helt och det skvätter dregel ur munnen. Jag skulle inte direkt ge mig in i leken ”Fånga vit häst”!
Tur som är så sitter hundarna bakom lås och bom. Men en häst i denna storlek som kommer i full galopp kan lätt hoppa över. Vad händer om han landar inne hos hundarna?
Det är inte heller långt till järnvägen, vad händer om de skulle springa upp där? Huuu, jag vill inte veta. Denna gång gick det bra, för jag såg senare en tjej som kom med en foderhink och fick tag på den.
OBS! Det var inte denna hästen, lånad bild.

Inga kommentarer: