onsdag 10 oktober 2012

MERA SPA

Idag har vi gjort mera SPA. Börjar få smak på detta, så det gäller att hålla SPA ångan uppe när man kommer hem också. Nedan är några bilder på det SPA som finns på hotellet. Mycket kan man göra som är gratis med alla behandlingar kostar extra.

Idag har vi gjort ett "Air Jet Bath". Det var som att sitta i ett badkar som sprutade ut strålar över kroppen, alltså inget bubbelbad. Först började strålarna under fötterna för att sedan fortsätta över vaderna och vidare upp mot rumpan och svanken. Sen var det armarnas tur och sedan skuldror och nacke. Sedan började det om igen med fötterna.

Låter kanske konstigt men det var hur skönt som helst, man nästan somnade. Rummet man låg i var najs dekorerat med lugn musik och levande ljus. Sedan var det någon olja i vattnet som luktade riktigt gott!!

Per började och sedan var det min tur. När jag var klar så sa en av SPA flickorna att de hade en överraskning åt oss. Jag fick nästan lite panik för på detta ställe har de även fiskar i akvarium som man stoppar ner fötterna i och låter fiskarna smaska och mumsa. Fisk fobi som jag har och sedan är fötter bland det äckligaste jag vet så kan ni ju tänka er känslan.

Överraskingar i alla ära, luv it men då från människor som vet vad jag gillar och INTE!. Blir man bjuden på något så kan man ju inte säga nej, eller hur? Lite ofint att göra det tycker jag. Som att bli bjuden på en kaka som ser jätteäcklig ut. Man måste ta den, känner sig nästan lite tvingad för att inte vara oartig.

Tillbaka till detta med fiskar som äter fötter. Är det det som är överraskningen?? Den ena tjejen sa att de ville ge oss något för att de tyckte vi var så gulliga (och vem gör inte det?) Vad de gav/bjöd oss på kommer i nästa inlägg, måste bara få ur bilderna ur min iPad först!  ;-)

Receptionen på hotellets SPA
Gymmet ligger till vänster med glasrutor ut mot inne poolen
Visst är det fint?
Sköna stolar
Bubbelpoolen
Man kan även ligga i dessa sängar i den stora poolen och få bubblor!
Finns massor med mer man kan göra här som inte kostar något. Ligga i varma sängar som vi gjorde en stund igår. Massor med olika vattenstrålar kan man få i den stora poolen, bl.a. på rygg och axlar. Man kan basta i vanlig bastu och i ångbastu mm....Sedan finns det en hel meny av olika bahandlingar att få som då givetvis kostar en del. Imorgon skall vi dit igen, då skall Per få någon form av massage för axlar och nacke och jag skall testa att göra en ansiktsbehandling!!

Inga kommentarer: