söndag 18 november 2012

SKÖN SÖNDAG!!


En sådan skön söndag vi har haft. Visserligen blev det en tidig morgon då vi skulle lämna av lilla Vouges Ferige som numera heter "Maya" till sina nya ägare. Det var spända och lite pirriga men allt gick bra och nu är de på väg. De skulle göra en mellan landning i München tror jag, men lilla Maya är nog snart hemma i sitt nya Italien.
"Maya" fikar på Landvetter Flygplats

Fick en sådan fin liten present bestående av en liten familj glashundar. De var faktiskt riktigt coola. Handgjorda i murano glas och från Venedig. – Coolt!! Med var ett litet kort där det stod – Tack för allt, hundarna är ett minne så att du inte glömmer bort lilla Ferige. Så himla gulligt!! - Tack Betty!!

Thank you - Betty!!

På vägen hem så satt jag och funderade på detta med att exportera hundar. Vi sa att skönt att vi inte gör detta så ofta för man blir ändå lite orolig själv när de små skall ge sig ut i världen. Men när vi väl satt där i bilen så kom vi på att vi har exporterat till; Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Holland, Frankrike, England, Schweiz, Österrike, Tjeckien, USA och sedan finns det en Vouges hund i Kroatien fast den är inte vi skyldiga till att den finns där. Och idag en till Italien, kanske har jag missat något land, jag blir helt snurrig….
Har fått massor med andra förfrågningar som från Japan, Australien och Columbia, México, Venezuela mm, men det har känts lite långt. Men som sagt, vi som tyckte att det var skönt att vi inte har exporterat så mycket!!
Väl hemma från Landvetter så gottade vi faktiskt ner oss i sängen och tittade på Play kanaler. Och fastnade på – Superstars Celeb på TV3. Per har varit lite hängig hela helgen så jag tror det gjode honom gott. Sen är jag inte sen att hänga på… Visst är det härligt att bara ha en skön söndag och inte göra något alls!
Fast nu sitter jag och bloggar och Per har åkt ner till Freeport för att kolla så att allt står kvar då det är måndag och jobb i morgon. Nu skall jag ta hand om mina hundar så att det får i sig lite mat. Men först en omgång med snabeldraken!! ;-)
Ha en fortsatt – Skön söndag!!

Inga kommentarer: