söndag 20 januari 2013

KVINNLIG LIST

Idag försökte jag verkligen att få med mig Per till gymmet men han tyckte att det var söndag och då vilar man. Ok säger jag - Träna eller Ikea? Eller båda? Han bara tittar på mig och säger att ok då tar vi Ikea och så tränar vi imorgon bitti.

Toppen eller hur, vill han inte en sak så föreslår man något annat som han får välja på och oavsett vad han väljer så får ju jag som jag vill. Samtidigt som han känner att han har bestämt. Är det inte det som kallas - kvinnlig list?

På Ikea shoppade vi ljus som vanligt och nya kuddar till sängen då jag var lite vild i min sanering av kvalster häromdagen. En kudde sprack eller gick sönder i torktumlaren. Behöver jag säga hur det såg ut inuti när jag öppnade? Öh, säger jag bara!!

Nu skall vi äta lansange. Försökte få Per att vi skulle köpa äppelpaj med vaniljsås från Ikea som lite efterrätt. Men nä, han har socker förbud så det blev inget med det. Så då slog jag till med att köpa en 6-pack "Negerbollar", som jag skall mumsa och festa... Mmmmm.... ;-)

Inga kommentarer: