torsdag 28 februari 2013

FRÅGOR?

Det är tydligen inte bara jag som har lite frågor. Den sista tiden har fler Cavalierägare ringt till mig och ställt massa frågor om sjukdomar och deras hundar då de tyvärr inte har fått någon bra respons eller hjälp från sina egna uppfödare.

Vet att det kan vara ett känsligt ämne att prata sjukdomar med sina valpköpare. Men man gör sig en bättre tjänst om man tar det med sina valpköpare än att någon annan uppfödare skall göra det jobbet åt dem. För gör någon annan detta så kan det bli så fel. Har bara de sista två veckorna fått två samtal och även ett mail. Alla väldigt trevliga men bara lite oroliga hundägare, som har lite frågor om sina hundar och hälsa.

 
Givetvis så ställer jag upp och svarar och stöttar med den kunskap och erfarenhet jag har. Men jag kan samtidigt undra, varför ringer de till mig? Jag är ju ingen biolog, eller ja menar genetiker. Jag är heller inte något hälsoråd! Eller veterinär heller för den delen...

Men som sagt, kan jag hjälpa till så gör jag gärna och gladeligen det och då på alla plan.... ;-)

Inga kommentarer: