lördag 2 februari 2013

GOSA, GOSA, GOSA...

 
Schlager nörd som jag är så är jag lite kluven idag då vill skall se After Dark ikväll, vilket gör att jag missar första delfinalen av Mellon. Men jag har nu varit inne på svt.se och lyssnat igenom låtarna. Och vad säger man... Jo, att ni som skall titta ikväll kommer lära er ordet - Gosa, och någon slags gosa dans till det.

Tycker nog inte att de låtar som är med ikväll är någon av minna vinnare i slut finalen. Hoppas verkligen på bättre låtar framöver. Visst har jag favoriter i detta startfält också men ingen låt eller artist heller för den det säger -YES, där har vi den... Ikväll håller jag istället tummarna för Lena Philipsson! ;-)


Så kanske var det ett bra val att just gå och se After Dark idag och inte kommande helger. Ikväll blir det glitter och glamour på Rondo istället för hemma i soffan. För jag hoppas som sagt på bättre låtar än idag. Kanske kan jag se det på svt play ikväll/natt när jag kommer hem, och kanske ändrar jag mig när jag väl ser dem uppträda och får helheten!!

Inga kommentarer: