måndag 11 februari 2013

MÅNDAG!

Sitter och funderar på vad jag har att plöja igenom på måndags schemat. - Hum, skall bland annat ta mig ut och försöka plocka undan lite skit. Inte det lättaste när man nästan skulle behöva en "Bajs detektor", då det snöar då och då och allt göms. Den sista tiden har det kommit en nytt fint lager snö nästan varje dag. Men OK - Det som göms i snö kommer upp i tö!

Sedan skall jag ta mig i kragen och borsta igenom mina Chin flickor. Några har löpt och har då fått lite "löp tovor". En och annan hamnar nog också i badet. Sedan är det också dags och gå över lite tassar och klor. Har redan klippt Cavalier valparna 2 gånger och de är bara 4 veckor gamla. Deras små klor växer som sjutton och jag skulle inte vilja vara mamma med sprängfulla tuttar som någon sedan ligger och river med sina vassa örn klor.

Har faktiskt sett fler bilder på bland annat Facebook och i Bloggar där hundarna har väldigt långa klor. Gulliga och utsöta valpbilder som sedan förstörs av mitt öga med långa klor som sticker fram. Även snygga, nybadade och stylade vuxna hundar fotas och så syns dessa långa och fula klor.

 
Klor är viktigt att hålla efter, tycker i alla fall jag. Och säkert har även jag missat att klippa innan en och annan fotografering. I så fall skäms jag nu... :-/

Vad skall jag göra mera idag? Jo, allt det där vanliga städa och fixa och bara finnas där för mina hundar. Att jobba med hundar på heltid är en underbar hobby, man jobbar typ 15-24 timmar om dagen och då utan lunchrast och lön!! Men jag gör det så gärna bara för att...... !

Inga kommentarer: