onsdag 6 februari 2013

NÄTHAT

Ikväll 20:00 på SVT och Uppdrag Granskning tas näthatet mot kvinnor upp. Men näthatet drabbar inte bara kvinnor, det drabbar mer eller mindre alla. Man blir riktigt förbannad när man hör vad dessa kvinnor läser upp. Alltså kommentarer om dem själva som någon har skrivit på nätet!!

Jag vet inte riktigt vad som har hänt men nånstans har människan börjat hata andra så mycket att de måste uttrycka sig, och det grovt. Förstår inte hur man ens får tanken att sätta sig och skriva dessa hemska kommentarer!

Allt behöver inte heller skrivas på nätet. Utan det räcker att höra vad människor har för åsikter muntligt om andra. De flesta kommentarer och mail som jag får är snälla. De flesta är hur gulliga som helst och folk mailar och skriver att de följer min blogg slaviskt och att de nästan har blivit beroende. Hur underbart är inte det?

Men så finns ju den andra klicken människor som har så mycket hat i sig att de kan inte se vem jag är. Men jag bryr mig inte längre. Men näthat och all hat för den delen är inte OK. Oftast är det någon feg anonym som skickar iväg sin kommentar. Det säger oftast mer om dem än om mig!

Varför har det blivit såhär? Missa inte uppdrag granskning ikväll. Tror att vi alla som på ett eller annat sätt hänger på nätet bör se detta!



Inga kommentarer: