måndag 4 februari 2013

VOUGES G...?

Asså shiiit... vad tiden går, valparna är redan 3 veckor imorgon. Jag har inte hunnit med denna gången på det sätt jag vill. Har som sagt varit lite annat att tänka på här den sista tiden. Men nu börjar de bli hur fina som helst, och själv börjar jag komma tillbaka till verkligheten efter alla tråkigheter.

Zzzzzzzz.....
 
Valparna är nu uppe och går lite granna på sina korta och tjocka ben. Ögonen är öppna och man ser att det är små valpar och inga marsvin. En av valparna har haft en liten infektion i sitt ena öga men det har vi nu fått bukt med, hoppas jag!

Två av blenheim tjejerna är som flodhästar, de trefärgade är ganska lika i storlek och hur fina som helst. Sedan är det en blenheim tik som är lite mindre, men inte pyttig. Stark och envis som en noshörning. En hel del valp förfrågningar har rullat in, men väldigt många är från södra Europa. Lite kul att de uppmärksammar oss här uppe i kalla Norden.

Något som jag faktiskt helt har glömt av är att pappan, "Gigolon Tate" skall ju ha betalt för sitt jobb. Herregud vad dåligt av mig, men brukar man inte para utanför sina fyra egna väggar så har man liksom inte vanan inne. Tror jag får slå "Raffiga Ralph" och "Fräcka Fredrik" en signal imorgon om hur detta nu skall gå till. Kanske kan jag åka upp och betala av på något sätt. Alltså jag menar med städ, disk och tvätt och sånt, - inget annat.... ;-)

Nu ska man också komma på bra och lite klatschiga namn. Valparna har fått den underbara bokstaven G, som i Gustafsson. Så har ni några bra namn förslag till en hane och fem tikar så skulle jag bli glad! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gangnam Style :-)
Och Gossip nånting passar ju bra med vad du skrivit om