tisdag 19 mars 2013

DET KOM ETT MAIL!

Imorse trodde jag nästan att den var någon inne i vårt hus och rotade runt och skulle sno mina grejer, att vi skulle bli rånade eller nått. Givetvis var det inte så men när man vaknar så hastigt och lusigt som jag gjorde så är hjärnan inte riktigt med. i en sådan situation så skenar man lätt och enkelt iväg och tror då givetvis alltid - det värsta.

Men när det kommer till mina hundar så känner jag mig nästan "rånad" varje vecka. För på något sätt så är det alltid nån som även här skall in och rota runt bland det som är mitt, och då bara mitt. Man blir faktiskt ledsen över att höra en massa skit hela tiden. Alla dessa experter och proffs som hela tiden uttalar sig om saker det inte har en aning om.

Nu är det min äskade "Adams", Ch. Hackensack Designed by Magic tur att igen bli omtalad. Jag vet inte hur många gånger jag har fått försvara denna stackars hund men det verkar som om det är helt lönlöst. Jag kan heller inte gräva upp honom och bevisa motsatsen. Men såhär blir det när det sätts igång rykten och elakheter. Stämpeln är sedan svår att tvätta bort, eller kanske mer omöjlig.

Jag vet inte vad människor får ut av att uttala sig om saker de inte vet någonting om. Men kanske skulle jag börja gå på dessa aktiviteter och promenader som man arrangerar i västra lokalområdet, för här verkar det ju finnas massor med experter och kunskap. Kanske kan jag lära mig något här!?

Jag hoppas verkligen att ni som har satt igång denna historia återigen om Adam läser detta!! För om ni gör det så får ni jätte gärna ringa mig, så kan vi prata mina hundar. För då kan jag ge min version av de hundar jag har och har levt med i hur många år som helst. Är det inte bättre så? Eller vill man inte höra sanningen? Kanske inte är lika spännande som en myt....

Tack till dig som skickade mailet, sanningen kommer på något sätt alltid fram. Om inte i alla fall vad som sägs och vad det pratas om!

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh ja den evige snak og beskyldning om sygdomme fra den ene og den anden kant. Jeg tænker hver gang jeg hører dette at der er mange led i en stamtavle og det med at bebrejde en hund(oftes hannen) kommer man ingen vegne med.
Vi kan alle gøre det så godt som vi kna, undersøge vores avlhunde og håbe på det bedste. At direkte sprede rygter og bedrejde andre er for lavt i min verden.

Tanker Line

Anonym sa...

Usch! Det har kommit alldeles för mycket Besserwissers i Cavaliervärlden. Oftast är de dessutom oerfarna och har bara tagit någon enstaka kull. Man kan faktiskt kalla dem skvallerkärringar. OM man är seriös och kunnig vet man att ju fler avkommor ett djur får oavsett djurslag, det gäller även människor, så ökar även risken att det föds någon som inte är perfekt. En tik som fått en kull med 3 friska valpar är sååå bra, medan en hanhund som fått 100 valpar varav 1 är sjuk är såå dålig. Jag är så trött på allt skitsnack av okunniga människor. Jag förstår inte att man lånar ut sina hanhundar till dem.

Uppfödare

Anonym sa...

Jag har svårt för människor som "intresserar" sig så för andra. De måste ha väldigt tråkiga liv själva!