söndag 2 juni 2013

TRÄDGÅRD!!

Ja, detta med trädgård och sånt som har med hus och allt och göra är kanske inte riktigt min och Pers grej. Skall villigt erkänna att vi är lite slarviga med allt sånt. Egentligen är vi kanske lägenhets människor med har man hundar så är det ju så mycket lättare och skönare att bo på landet i ett hus.

Men att sitta i en lägenhet en sommar är kanske inte heller vår grej. Nu har Per precis klippt gräset och finns det nått som luktar godare än nyklippt gräs? Den känslan får man baskemej inte i en lägenhet mitt inne i stan. Sen att bara kunna sitta i kallingar på altan i solen. Kan man göra det i en lägenhet? Finns massor med fördelar även om det också blir en massa jobb. 

Medans Per klippte gräset idag så drog jag fram en massa skit som har gömt sig i buskar och annat. Skit som man kanske egentligen skulle slänga på en gång. Skyfflar och spadar och allt hittade jag. Till och med ett kubb spel låg i en buske, och varför har man takräcke till bilen bakom en buske? Men jag sa ju att vi är slarviga. Hittar vi inte sakerna så får man väl köpa nytt vilket gör att man får tillslut massor med spadar, karattor och annat!! 

 
Har även tagit bort blommlådorna. Ingen idé att fixa med dem nu när huset snart skall målas om. Sedan gjorde tjuvarna sönder den ena då de klättrade in genom fönstret, vet inte om ni ser det. Skit samma. - Nu skall hela skiten slängas, nu skall hela rasket bort... 

Inga kommentarer: