tisdag 9 juli 2013

PROJEKT X

Ibland kan jag bli lite trött på allt som händer runt om mig. Skulle vara så skönt att bara få vara ibland, lite sådär tråkigt och vanligt. Men så blir det aldrig här hemma...

Det händer alltid nått, behöver inte alltid vara negativt men det är alltid något som står på schemat. Jag är bara en simpel "hemma fru" och jag får ändå inte mina 24 timmar om dygnet att gå ihop. Hundarna tar en stor del av min tid men också allt med hus och hem. Där emellan skall man klämma ihop och in allt annat.

I höstas fick jag förfrågan från ett produktionsbolag (på grund av bloggen) om att vara med i ett nytt Tv program eller en Tv serie eller vad det nu skulle bli. De skulle följa mig och mitt liv, lite som "Hollywood Fruar" fast då skulle också alla mina hundar vara med. De skulle följa mig vart jag än var som hos veterinären, valpningar, utställningar, eller med till England dit vi planerade att åka och para i vintras mm. Tanken var att det skulle börja spelas in ungefär runt stora Stockholm i december förra året, eller i januari på MyDog i Göteborg i år. Men just nu är detta projekt lagt på is och jag vet inte om och när det kommer bli av. 

Sedan hade jag själv olika projekt på gång men la även dem på is då jag inte kände att jag hade tid eller ork för att dra igång dessa. Också lite hundrelaterade men ändå inte hund direkt, utan mer saker till hund. Men det blev lite nödbroms på allt. Kanske kan jag försöka få till något igen efter sommaren istället. För nu under sommaren händer massor med annat kul i alla fall. 

Så vad händer då de närmsta dagarna; Jo, idag skall jag faktiskt bara ta det lugnt för imorgon kommer min dotter som precis har blivit färdig med sin frisörutbildning. Hon skall få sätta saxen i mitt hår för första gången och sedan skall vi ner till Freeport och käka lunch. Ser fram emot detta jätte mycket. Sedan kommer Birgitta från Stockholm och skall stanna här några veckor vilket bara det kommer bli - Heybaberiba.
 

På torsdag skall jag till Klinik34 och vara med i ett nytt projekt. Ni minns säkert när jag var där sist och då hamnade på första sidorna i Göteborgs-Posten. Denna gång skall det inte fotas utan filmas istället. Filmen skall sedan användas som informations film och i undervisningssyfte och jag har förstått allt rätt. Efter detta skall jag hem och bada hundar och packa för att åka ner till Tvååker och vara på hundutställning fredag och lördag. Men bara OM det är fint väder!!

Efter utställningen på lördag kommer vår kära vän Norma Inglis (Craigowl) från England hit och stannar med oss några dagar. Hon skall döma på Tvååker utställningen i två dagar men då lång och korthårs Chihuahua. Väl här hemma har vi bestämt oss för att göra en massa utflykter tillsammans, se Göteborg som en turist. Hur ofta gör man det när man bor här? Så det skall faktiskt bli lite kul!! 

Per har också mycket med sitt jobb och Freeport. Även där händer alltid något, så på något sätt händer det alltid något hela tiden. Att hänga med oss skulle kanske få vissa människor att bli lite stressade för hos oss har man aldrig tråkigt. Det är inte långt mellan både skratt och tårar.

Jag har ju egentligen aldrig tråkigt för det händer alltid något så jag skall egentligen inte klaga men detta med hundar tar ibland musten ur en, det är nog kanske det jag känner av idag. Det är som att leva i en bergodalbana 24/7 känslomässigt. Igår miste vi vår underbara "BuBu", men livet går vidare och det i en jäkla fart .... Det finns så mycket jag vill göra, men ibland måste jag nog hejda mig själv litegrann. ;-)

- Ha nu en underbar dag och njut av dagen, för just denna kommer inte tillbaka!! 

Inga kommentarer: