fredag 16 augusti 2013

ALLA GODA TING ÄR TRE!!

 
Ja, så är det nog för det blev tillslut tre små gossar. Jag var faktiskt inte helt säker, för ett tag fick jag för mig att det kanske ändå, trots allt kunde vara en liten knatte till. Men nä, när vi väl kom in i sovrummet så la sig "Tina" till ro och valparna visste precis vad de skulle göra.

De är inte så stora utan väger mellan 125-185 gram. Egentligen helt normalt för jag kom ihåg när jag började med hundar då vägde nästan alla valpar däremellan. De var inga 300 grams kolosser på den tiden. Så, ja vad skall jag mer säga. De är små men ändå tjocka och goa och verkar hur pigga och fina som helst. 

Har skrivit om det tidigare då "Tina" är en utmärkt mamma. Hon har instinkter som en varg. Kommer en av dem för långt bort, ja då tar hon ett grabba tag om huvudet på valpen och flyttar den dit hon vill ha den. Utmärkt, då slipper jag vara där och pilla och störa den nya familjen. 

Fast natten har varit lite pipig i alla fall, men så är det. Så mycket sömn har det inte blivit i natt. Var ju också redo på att det då kanske, möjligen kunde vara en till. Och är det så, kan man ju inte sova!! Sova får man som uppfödare göra när man får chansen när man har valpar. Det är som att ha småbarn i huset. Fast när de sov, så var man ju tvungen att göra allt annat som att städa, tvätta och diska och sånt. 

Nu skall det i alla fall bli spännande och se om dessa små killar kan bli lika fina som deras äldre syskon. - Håll tummarna!! ;-)

Inga kommentarer: