lördag 10 augusti 2013

ASKERSUND DAG 1

Så nu sitter vi i bilen på väg hem igen. Glada och nöjda med dagen men väldigt trötta. Vi har haft ett underbart väder och klarat oss från regn fast det kom en del svarta moln då och då. Just nu vräker det ner och jag hoppas att det försvinner snabbt och att det blir fint och torkar upp tills imorgon igen.

Idag visade vi bara Japanese Chins och imorgon blir det Cavalierer. För vi lämnade tältet i Askersund, så oavsett väder denna gången så måste vi ju åka. För hur skall vi annars få hem tältet? 

Dagen började med att jag dömde Cavaliervalpar på specialen. Hade två fina ruby syskon som BIR och BIM. Har inte katalogen framför mig så jag vet inte vad de heter. Men det var två Chadyline så Grattis Nina till två riktigt fina valpar. Mer info och bilder kommer senare. 

Sedan visade vi våra Jappar för domare Lisa Molin. Och Greta, Ch. Vouges Roiyaru Naiki var BIR. Vår Kenza, Vouges Roiyaru Chuuguu var 2a Bästa tik med sitt 4:de Cert. BIM blev Dennis, Vouges Roiyaru Shunketsu som fick sitt 2:a Cert. Han ägs av Inga-Lill Orremark som också fyller år idag, så dubbel grattis.

Men på toppen på detta så går Annas lilla fina Ella, Vouges Disturbia och vinner Res-Cert på Cavaliererna. Grattis Anna och grattis också till din fina Penny som fick Cert!! 

Stort grattis också till alla andra vinnare idag. Orkar inte blogga mer från min iPhone, så jag får fortsätta när jag kommer hem. 

Inga kommentarer: