onsdag 14 augusti 2013

CH. VOUGES CHRISTINA

- Jaa men visst, det ser ju ut som om det snart kommer att bli Cavalier valpar här. "Tina", Ch. Vouges Christina börjar bli rund nu och jag är faktiskt lite pirrig inför detta. Stolt pappa till de kommande valparna är vår "Bailey", Ch. Clopsville Baileys.

CH.VOUGES CHRISTINA
(GBCH. Pascavale Enchanted - SE UCH Vouges Insomnia)
Ja, det är samma kombination som jag har gjort tidigare, lite tråkigt kanske men jag blev väldigt nöjd med hela den förra kullen. Så jag tänkte, - Why not. Många säger att man inte skall göra om samma kombination som man har gjort tidigare för det blir aldrig samma och lika bra. Kanske är det så, har faktiskt ingen aning. Finns så mycket skrönor när det kommer till hundavel. Varför skulle det inte kunna bli ännu bättre? 

- Nja, bättre är nog svårt att slå med hundar i den förra kullen som; SE JV-12 Vouges Dynasty (Äg. Ingela Larsson) med 2 Cert & 2 Res-Cert. Brorsan Vouges Diplomatic (Äg. Cecilia Winge) med 1 Cert och systern Vouges Disturbia (Äg. Anna Khilgren-Ackenäs) med 2 Cert & 2 Res-Cert. De är ju inte två år ännu så jag är bara hur nöjd och stolt som helst. Mycket av framgången i denna kullen är ju faktiskt att de har så fantastiska ägare som tar så väl hand om dem. - Tack!

Nu är det bara att hålla tummarna att allt går bra och att det blir fina och friska valpar. Om det sedan kanske visar sig att de kan vinna på utställningar, ja då får vi se det som en liten bonus. ;-))

Inga kommentarer: