lördag 5 oktober 2013

FÖRVIRRAD!

Idag har vi varit ute igen och tittat på lite kök igen. Men åh, vad mycket fint det finns att titta på. Känns ändå som om vi börjar hitta lite det som vi söker. Det blev en hel del kataloger med hem idag så jag skall snart sätta mig och bläddra lite i alla dessa. Lite mer inspiration och idéer kan aldrig vara fel.

Men är jag förvirrad?? Ja, för det finns så mycket att välja på, så förvirrad är kanske inte rätt ord men jag kommer inte på något annat. För när man väl är ute och tittar så blir det ju lätt att man tittar på en massa annat också när man ändå liksom är på plats.

Vi har ju massor vi vill göra här hemma eftersom vi inte har gjort ett skit sedan vi flyttade hit. Jo, vi har målat lite och så men inte renoverat på riktigt. Så vi har idag även titta på nya badrum. Säger bara OMG, vill slita ut hela huset nu och bara göra nytt. Drömmer mig i väg i 180 just nu. - Hahaha... 

Men vi stannade inte där utan kollade även lite på uterum. Mest kanske för att vi ganska länge har pratat om att göra detta. Göra ett rum som blir lite som ett "indoor, outdoor living". Sedan blev det ju till att kolla på lite olika golv och klinker och kakel och sånt. Det skall ju matcha också med det nya köket och badrum och allt annat.

Väl hemma igen så har vi i stort sett gått igenom hela huset och pratat och diskuterat vad man kan göra både här och där. Vilken vägg som skall bort mm. Alltså jag kan inte ens beskriva hur mycket som fantiserades fram. Även för hundarna skall det ju fixas och renoveras. För om det är några som sliter och förstör huset så är det faktiskt de. Men de är ju alltid gulliga i alla fall oavsett vad de gör.

Är jag förvirrad, ja... Kanske lite! Känns som om jag skulle behöva få lite expert hjälp från typ snickare, rörläggare mfl. Per är nog mest orolig och jag ser bara en massa möjligheter och inga hinder alls för vad man kan göra. Jag är gasen och Per är bromsen. Kanske är bra att det är så egentligen, för tänk om vi båda hade gasat eller båda bromsat. 

Inga kommentarer: