söndag 9 februari 2014

TILLFÄLLIGT AVBROTT

Idag har vi haft strömavbrott från typ 13:30 fram tills nu 17:00. - Asså shiiit, så jäkla jobbigt.... Jag får nästan panik när jag inte kan göra något. För man kan verkligen inte göra något alls, man blir helt jäkla handikappad. Hade massor jag hade tänkt göra idag, men tappade liksom lusten nu. Jag vet inte men jag får nästan panik och någon form av klaustrofobi känsla.


Men nu är den tillbaka och allt är som vanligt. Hoppas nu att det håller i sig och att strömmen inte går igen. Men en sak måste jag nog kanske erkänna, fast jag inte vill. Men Pers små högtalare var kanske inte så dumt inköp i alla fall. För lite musik piggar ju alltid upp i den annars helt döda och tysta tillvaron som blir när man inte har el.

Jag hann i alla fall leverera de två små valparna idag innan strömmen försvann. De båda hamnade hos  två helt underbara familjer. Som ni ser nedan så är det en stolt liten kille som nu kommer att få ha lilla Vouges Louboutin helt för sig själv, eller "Iris" som hon skall kallas till vardags. Tänk vilken lycka att få ha och äntligen få hålla i sin lilla valp. Underbar känsla för en liten kille som Alvin!

ALVIN & LILLA "IRIS"

Lille Vouges Karim flyttade också idag. Han skall ju bo i Upphärad med en kille som heter William. Men William vet inte om detta ännu. Han är nämligen inte hemma och kommer inte komma hem förrän om nån vecka om jag inte förstod helt fel. Då skall lille "Karim" placeras i hans sovrum när han kommer och kommer då bara få veta att det är en överraskning på hans rum. Och där kommer då "Karim" eller vad han nu kommer att heta, ligga i en liten korg och vänta på honom..... :D

- Nä, nu skall jag ändå försöka få gjort det jag inte kunnat göra idag. Alltså bara det jag har lust med!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Peter! Allt har gått superbra :) Iris sov nästan hela vägen hem. Men vilken duktig och så liten! Hon åt bra igårkväll efter att ha sovit i sin nya sköna bädd, sedan gjorde hon både nr 1 och 2 ute på kvällen! Lite lek i sängen på kvällen sedan sov hon HELA natten i sin bädd bredvid Alvins säng. Han gav henne sin oranga tröja som hon gillar att linda in sig i. Vaknade kl 5 och gnydde lite, jag tog ut henne snabbt och hon kissade. Åt runt kl 8 och sedan har det varit FULL FART! Mycket lek och bus med oss, pussar och kramar och nu ligger hon och stensover i Alvins famn. Det är nog svårt att hitta en lyckligare kille :)
Varma hälsningar, Margrét

Vouges sa...

Men åhh, vad härligt att höra Margret. Verkar som ni redan har blivit ett bra team. Och jag kan verkligen förstå att lille Alvin just nu är världens lyckligaste kille!! :D

Unknown sa...

Måste bara berätta lite mer ;) I morse vaknade Alvin tidigt och kände då att något låg över hans hals. Först trodde han att en av Iris leksaker blivit kvar i sängen. Sen kände han att "saken" var så varm och mjuk och den gav ifrån sig små väldigt söta ljud..
Hon hade som sagt tagit sig upp i sängen någon gång under natten, lagt sig tvärs över Alvins bröst/hals och båda sovit väldigt bra :) Vi smälte.. Förstår inte hur hon lyckades!
Iris springer (skuttar) efter husse när han springer runt i lek. Mini tennisbollar är kul. Och skönhetssömn måste man ta ofta, så klart bäst på husse/mattes mage eller, som sagt, vid halsen :D
Stor kram till dig från oss!