torsdag 12 juni 2014

LONDON

Nu är vi äntligen på sista delen på vår resa, den delen då vi gjorde London. Det har varit mycket hund i bloggen det sista så lite annat "vanligt" behövs ju också!!

Efter att ha lämnat Newcastle och Norma och Gordon drog vi som sagt ner till London. Började med att åka och lämna tillbaka vår hyrbil så att vi slapp att tänka på den på tisdag morgon då vi skulle åka hem tidigt på morgonen. Vi hade bokat ett hotell nära Paddington Station som lätt och enkelt tar oss fram och tillbaka till Heathrow med Heathrow Express.

Det var ett litet gammalt hotell som hette Ashely hotel. Vi bodde i ett litet rum för tre som var varmt som en bastu. Dessutom låg rummet fyra branta, smala trappor upp och ingen hiss. Men man skall inte klaga, det var billigt och vi skulle ju bara sova där en natt.

Nu har jag nog fått med allt efter detta från vår resa. Kanske har jag missat en och annan bild eller annat, men då får det vara så.

Här har vi precis lämnat tillbaka bilen och är på flygplatsen igen och skall ta Heathrow Express mot Paddington Station. Kari gör här en inövad "Röda mattan pose". :D

En trevlig åktur med Heathrow Express

Framme på Paddington Station

Efter att ha checkat in på hotellet och lämnat av våra väskor så tog vi tunnelbanan in mot centrum och Soho för att göra kvällen i London. Lyckligtvis fick vi med oss Kari som nästan hade kunnat tänka sig stanna på rummet för att slippa alla dessa trappor på hotellet.

Är man turist i London så är man....

Hittade en mysig pub där vi stannade till för en lite vätskekontroll efter att ha gått omkring och vandrat runt på Londons alla gator. Känt den härliga pulsen som är i London, alla människor och härlig atmosfär..

SKÅL!!

Efter en stund hoppade vi in på en liten mysig Italiensk restaurang för att fylla kroppen igen med lite vätska och bränsle för att sedan orka ta oss tillbaka till hotellet.

SKÅL IGEN!!

Sedan vandrade vi hem i natten ungefär såhär. På rad med Per i täten....

Turist i London var det ja...

Per kände för att hänga på hålet..  - Hahaha..

Hotellet bredvid vårt. Fanns massor på rad som såg ungefär likadana ut, smala men höga.

Vårt hotell by night!

Vaknade upp tidigt på tisdagen för att checka ut och dra mot flygplatsen.

Framme på flygplatsen igen och Kari kollar av sin mobil, en sista cigg hann också intas innan vi skulle checka in oss och våra väskor.

Sitter och väntar vid gaten på att få gå ombord på planet

Sedan var det dags att flyga hem till vardagen igen. Vi har haft en underbar resa och hundar, människor och London är helt underbart att uppleva i England. Har man inte gjort en resa som denna så tycker jag verkligen att man skall sätta sig ner och planera för en. Jag lovar att ni inte kommer att ångra er.