fredag 15 augusti 2014

DAGSLÄNDA


Hittade precis denna stackars kraken som har störtat på vår altan. Dagslända är ju ett djur med ett väldigt kort liv. Om jag inte har fel så kan en hona leva några dagar medan hanarna endast lever några timmar eller kanske en dag. Deras enda uppgift som utvecklade sländor är att fortplanta sig. De kan heller inte äta utan kommer bara till från ägg och larvstadiet för att pippa. Vad är det för liv egentligen? Förhoppningsvis så får de pippa i alla fall innan de dör. = Lyckligt slut... :)

Detta gör ju lite att man funderar på sitt egna liv. Vi lever bara en gång och den tid vi har måste vi ta vara på för vi har ingen aning om vad som kan hända i morgon. Lite djupt kanske men jag har så svårt att förstå mig på människor som bara vill bråka och skapa drama. Människor som bråkar med allt och alla hela tiden om och om ingen. Oftast om ingenting och saker som de inte ens har med att göra.

Ännu värre är ju de människor som hänger på, som då hänger på och bråkar utan att ens veta vad det är egentligen är frågan om. Tänk om folk kunde sköta sitt och låta andra vara. För som sagt, vi har ingen aning om vad som händer i morgon. Så himla tröttsamt att få höra om alla onödiga och helt meningslösa bråk som ändå inte kommer leda någon vart. Lite därför jag varit så tyst i bloggen de senaste, för jag vet inte riktigt vad jag skall göra av min frustation. 

Ingen vill väl egentligen båka, och ingen vill väl heller bli bråkad med - Eller? Har lite svårt att förstå att någon egentligen mår bra av att bråka, för det är det väl ingen som gör. Så varför då bråka undar jag? 

Hoppas i alla fall att ni får en fortsatt härlig fredag och en underbar helg. Ni som skall på utställningar önskar jag helt enkelt - Lycka till!!

Inga kommentarer: