måndag 18 augusti 2014

HÄRLIG DAG!!

Hade fått för mig att det skulle bli en regnig och grå dag idag. Men så fel jag hade, har ju varit strålande sol nästan hela dagen. Även jag kan ha fel ibland, tur att det blev bra i alla fall... - Hahaha..



Veterinären har varit här idag och vi har fått gjort lite små saker. Inget allvarligt utan mera vaccinationer och sånt. Så himla skönt att kunna få hembesök, att liksom bara lägga fram stamtavlorna och sedan ta hund efter hund allt efter hur stamtavlorna ligger redo att få vaccinationer införda i deras pass.

För mig blir det hur lätt som helst och hundarna fattar inte ens att de träffar en veterinär. Detta med att åka till djursjukhus och diverse kliniker kan ju stressa både oss människor och hundar. Nä, mycket mera nice att kunna göra det hemma i lugn och ro. Vaccinera hundar medan man sitter och fikar med en kopp kaffe ur Pers nyinköpta kaffemaskin. Kan det bli bättre?


Igår tog jag också beslutet att försöka hitta ett nytt hem till lilla Vouges Roiyaru Fuushi. Först var tanken att hon skulle till USA, men sedan ändrades det och jag tänkte då att - Ok, då får hon stanna med oss istället. Det känns faktiskt i hjärtat när man väl bestämt sig, speciellt när det är lite äldre som nu 5 månader. Men oavsett så kan man ju inte behålla alla. Det har varit ett svårt val mellan dessa tre systrar, men nu har jag bestämt mig och "Mibae" får stanna ett tag och "Zama" åker ju som sagt snart till England.

VOUGES ROIYARU FUUSHI
(Ch. Aranel Kenzo - Ch. Homerbrent Chinki)

Hur mycket man än vill behålla allt och alla så går ju inte det. Sedan har jag också i dagarna planerat in lite nytt spännande inför framtiden. Vi får se hur det blir med det då inget är klart, men det gäller att förbereda sig lite...  Mer om "Fuushi" HÄR!!

Inga kommentarer: