onsdag 12 november 2014

PLANER & DRÖMMAR..


Att sitta och planera inför olika saker tycker jag är väldigt kul. Ibland kan jag verkligen drömma mig iväg och ha mega stora planer (fråga Per), det spelar ingen roll om det kanske gäller en resa, mitt hem, mina hundar eller annat. Sen att genomföra det man planerat och drömmer om är ju hur kul som helst. Men det blir kanske inte alltid riktigt som man tänkt. Vissa planer och drömmar kanske får vänta av olika anledningar, kanske då ekonomiskt för inget är ju gratis nuförtiden. Men får man till det blir det till och med bättre än vad man tidigare planerat och ens tänkt, och då är ju allt toppen. Men det kan också bli åt andra hållet. Det behöver inte vara negativt det heller faktiskt. För blir det inte som man tänkt så får man lära sig av det och helt enkelt tänka om, göra rätt och göra bättre. 

Så vad vill jag säga med detta, jo planera på. Följ era drömmar och försök genomför det du/ni vill i ert liv. Vi har bara ett liv och att se negativt på och se att allt är omöjligt tar oss verkligen ingenstans. Att försöka, att våga, att ta risker och att ta tag i saker gör så att vi lever. Jag vill i alla fall inte ångra att jag inte ens försökte, drömmar är till för att jagas. Och med åldern så är jag inte längre rädd för att misslyckas, i alla fall inte lika mycket som när jag var yngre. För oftast går det bra, och då mår man också väldigt bra. Ha nu en fortsatt skön onsdag....  

Inga kommentarer: