söndag 1 februari 2015

ARGA SNICKAREN - V.I.P

Häromdagen så såg jag och Per programmet Arga Snickaren V.I.P. Det var då hemma hos Pernilla Wahlgren och familj. Jag låg i soffan och småskrattade hela tiden för det var så himla mycket jag kände igen. Jag tror inte jag var ensam om att göra det. Har aldrig sett Arga Snickaren förut, kanske skulle jag gjort det tidigare. :D



Vem har inte ett skräprum liksom?? Asså jag tror ärligt att vi har typ tre, alltså precis som hemma hos Pernilla. Varför har man ett skräprum egentligen?? Jag hatar verkligen att öppna dörren till dessa rum. Där ligger allt huller om buller i nått slags ordnat kaos och bara är. Golvfönar, burar, verktyg blandat med ute dynor till sommar möblerna. Hur det ser ut i våra garderober skall vi kanske inte ens prata om. Är just nu bara glad att det finns dörrar på dem som gömmer och döljer.

Bianca hade tydligen också slängt ut någon matta på baksidan och när jag tittar ut på våran baksida så ligger det en matta hos oss också. - Hahaha... Och den har nog legat där i typ 6 månader precis som hos familjen Wahlgren. Det var någon hund som sket på den, och var kanske just då inte fräschast i magen. - Men asså herregud, detta är ju egentligen höjden av lathet. Jag vet och jag skäms lika mycket som Pernilla. Tänk att man inte tar sig tiden att åka och slänga skiten. Men det blir ju alltid lite krångligare när det är större grejer som inte får plats i den vanliga soptunnan. 

Men nu jäklar skall vi göra precis som dem, städa upp och det ordentligt. Dags att beställa en STOR jäkla container att fylla med skit. Per har också varit och köpt en massa flyttkartonger så nu är det bara att börja rensa och sortera. Och det gäller att vara hård mot sig själv och verkligen bara behålla sånt som man verkligen använder och behöver. För varför skall man spara på resten?? Allt kanske inte är skräp och skit men både jag och Per orkar inte sälja saker på typ blocket mm. Kanske skulle man vara mer om sig och kring sig men - Nä...  Mycket kanske går att laga, men inte ens det orkar vi titta närmre på. Har ju redan hunnit köpa en ny golvfön...


Skall bli så skönt att renovera både här och där för då får man samtidigt rensat ur. Per är just nu i hundrummet och bökar runt och packar ner tavlor, pokaler, rosetter mm... Det är ju där renoveringen börjar. Jag sitter här i köket och tittar på då jag uppe på min förkylning nu också fått ryggskott. Sån jäkla otur, eller hur? - Hahha..  Nä, men skämt och sido. Jag vet inte när jag var sjuk senast och det verkar som om jag får allt på en gång nu.

Jag har kommit på mig själv att jag inte städat lika noga det sista som jag brukar. Kanske för att jag har varit krasslig men också för att jag vet att nu åker skiten ändå ut, så varför jobba sig i onödan. Men jag tittar just nu på mitt kök och jag tänker lite på hur det såg ut hos Pernilla. Exakt samma är det här, alltså fullproppade skåp med allt och inget egentligen. Skåpen i hörnen som man egentligen kan snurra på går inte att snurra på längre, av nån konstig anledning. Tycker bara det vore vara en väckarklocka och tankeställare för att man antingen har oreda eller för mycket skit i skåpen.

Kanske skulle jag och min onda rygg börja lite i köket, men i vilken ände börjar man.....? Jag vet redan nu att jag kommer hitta typ 3 våffeljärn, två som inte fungerar och ett som fungerar. Men jag kan samtidigt inte ens minnas när jag åt våfflor sist?? Kommer hitta massor att slänga, vilket skall bli riktigt skönt för då kan man shoppa nytt till det nya köket. 

- Hur ser det ut hos Er? ;)

Inga kommentarer: