onsdag 11 november 2015

HAPPY BIRTHDAY

CH. VOUGES CHARLATAN - Teddy
(Ch. Pascavale Enchanted - Ch. Vouges Insomnia)

Jag erkänner att jag är lite dålig på att komma ihåg när mina hundar fyller år. Men idag när jag såg datumet 11 november så kändes det väldigt bekant. Inte konstigt kanske för bästa "Teddy", Ch. Vouges Charlatan fyller hela 9 år idag.

WOW.. tänk att min lille teddybjörn redan är 9 år. Tiden går så fort och det känns som när man skaffar dem eller behåller dem att de skall finnas med en för alltid. Men så är det ju tyvärr inte, men jag är väldigt glad att "Teddy" fortfarande är med mig.

Denna kull var ju helt underbar, alla valparna i kullen var fina och en bror hamnade tillslut i Finland och heter "Chippen", Vouges Chippendale. Den andra brodern "Freddy", Vouges Cameron lever och njuter av sitt liv i Frankrike och jag fick häromdagen nya bilder på honom.

VOUGES CAMERON

Sedan får vi ju inte glömma hans två fina systrar, "Tina", Ch. Vouges Christina som är mamma många fina hundar och det lite galna och virriga "Lotta", Ch. Vouges Charlotte. Har många härliga minnen med dessa hundar både i utställningsringen och utanför.....

- Stort grattis till er alla!! 


Teddy BIM på Norsk Vinnare 1999

Teddy BIR och syster Lotta BIM


Målning på Teddy gjord av Lena Svalling-Ekdahl

Inga kommentarer: