onsdag 9 december 2015

MITT HUND 2015


Vårt hund 2015 är slut då vi inte skall på den sista utställningen för året. Där och då när anmälan gick ut så kändes det som att man hade för mycket runt sig och det kändes lite som man inte riktigt skulle hinna med allt. Men nu när jag sitter här så känns det ju som om det inte hade varit några som helst problem att åka, men så är det och så blev det. Lite synd då det hade varit kul att avsluta året i Stockholm.

Växjö hade vi anmält också som är den näst sista utställningen på året. Men jag mitt klant arsle räknade fel på en valpning och trodde att det skulle bli valpar veckan innan Växjö, men hoppsan så fel det blev. Men sedan är jag heller inget proffs i matte. Så istället för Växjö fick vi valpar och det är ju lika underbart det. 

Men året har varit toppen i alla fall, hela 13 utställningar har vi varit på. Inte så många kanske men långt många fler än vad vi har åkt på de sista åren. I år har vi haft mer fokus på Cavalierer än på Jappar. Svårt att vara i två ringar på samma gång och då får man välja, om man inte vill springa röven av sig och stressa runt. Vi har ju ställt mer Jappar de senaste åren så nu var det dags för lite Cavalierer.

Jag brukar sätta upp små mål för mig själv. Ibland blir de lite svåra att nå, men man skall sikta mot stjärnorna varför nöja sig med mindre. Kommer man till trädtopparna så får man vara nöjd. Lite kul att sätta upp mål inför året. - Vad vill jag? Vad vill jag ha? Hur långt vill jag nå? Hur kul skall jag ha?

Målet för i år var att få två cert var på "Mojo", Mimi" och "Lulu". Tufft mål men inte omöjligt. Man måste liksom försöka och då inte heller vara rädd för att misslyckas eller inte nå sina mål. Huvudsaken är att man försöker tycker jag. Att man gör sitt bästa och inte oroar sig i onödan. Sedan skall man ju ha kul på vägen också. 

Lilla "Mimi", Aranel Infinity gjorde sin debut i juniorklass på Cavalierspecialen i Sollentuna i Februari. Jag hade inga förväntningar, då det jag hade med mig dit var två juniorer och en valp. "Mimi", gjorde det för mig nästan omöjliga med att gå och bli bästa tik och fick sitt första cert. Sedan har året rullat på och "Mimi" har varit en i toppen och jag är mega stolt över vad hon presterat på de få utställningarna hon varit på...

ARANEL INFINITY
(AM & GBCH Pascavale Nathan - Aranel Evita)

Lite vad "Mimi" gjort under året:

CERT & BIS specialen i Borås
- Soley Ragnarsdottir

CERT & BIR i Vänersborg
- Lisa Molin

CERT & BIM Specialen i Sollentuna
- Michael Levy

CERT & BIM Specialen i Sundsvall
- Rob Sansom

CERT Specialen i Avesta
- Mandy Attwood

CERT i Sundsvall
- Thula Plathan

Res-CERT i Tvååker
- Gordon Inglis

Res-CERT i Avesta
- Annette Bystrup

Res-CERT Specialen i Eskilstuna
- Bryan Claydon

"Mojo", Clopsville Mojito gjorde då också debut som junior i Sollentuna och blev där 3a bästa hane med sitt första Res-Cert. Vad jag älskar med honom så är det hans underbara temperament, sedan att han är ganska fin och titta på är ju heller inte fel. Stolt som en tupp att han underåret har varit i toppen bland hanarna och då även bland de trefärgade. 

CLOPSVILLE MOJITO
(GBCH. Gamble On You Des Contemplations at Pascavale  - Clopsville Sea Breeze)

Lite vad "Mojo" gjort under året..

CERT & BIR i Tvååker
- Gordon Inglis

CERT & BIM på Specialen i Helsingborg
- Leila Tarabad

CERT & BIM i Vänersborg
- Lisa Molin

CERT på Specialen i Borås
- Soley Ragnasdottir

Res-CERT på Specialen i Sollentuna
- Mark Sedgwick

Res-CERT i Avesta
- Annette Bystrup

Res-CERT på Specialen i Sundsvall
- Rob Sansom

Med som valp till Sollentuna var lilla "Lulu", Clopsville Loretta. Hon gjorde där debut precis som de andra två och gick och blev BIS-Valp. Herregud, vilken start på året vi fick och vilka debuter våra nya hundar fick. Även om "Lulu" varit valp under året så har hon ändå hunnit med 11 utställningar i juniorklass, och hon har gjort det riktigt bra!! Nu har hon framtiden framför sig.... 

CLOPSVILLE LORETTA
(GBCH. Pascavale Jacob - Clopsville Santa Barbara)

Lite vad "Lulu" hunnit med under 2015

CERT & BIM i Tvååker
- Gordon Inglis

CERT i Avesta
- Annette Bystrup

CERT på Specialen i Helsingborg
- Leila Tarabad

Res-CERT på Specialen i Avesta
- Mandy Attwood

Res-CERT i Vänersborg
- Lisa Molin

Res-CERT i Tvååker
- Theres Johansson

Res-Cert på Specialen i Askersund
- Lorraine Huges

Res-CERT i Sundsvall
- Thula Plathan

VOUGES ODD MOLLY
(Maibee Perfect Touch of Charnvale - Ch. Clopsville Santa Clarita)

Med har också lilla "Molly, Vouges Odd Molly varit i valpklass. En gång på specialen i Eskilstuna där det gick åt skogen. Den debuten har jag nästan glömt då hon inte alls ville vara med. Hon la sig raklång över golvet och lekte snigel. Bättre gick det andra gången då hon blev BIS-Valp på Specialen i Avesta för Mandy Attwood. Sedan har hon fått vara hemma då "Mimi" & "Lulu" har varit ute. Så under 2016 är det tänkt att lilla "Molly" får följa med oss ut igen.

CH. VOUGES ROIYARU SHARE-DO
(Ch. Aranel Kenzo - Vouges Roiyaru Nozomi)

En enda gång har vi ställt Japanese Chin i år tillfället för det valde vi Vänersborg och domare Lisa Molin. "Uno", Ch. Vouges Roiyaru Share-Do fick där sitt 9:de cert, BIR och blev Champion. Debut det dagen gjorde lilla "Zama", Vouges Roiyaru Zama och hon blev där BIM och fick sitt första cert. Tanken för nästa år är att Japparna skall få följa med lite mera. Te.x. "Rosie", Vouges Roiyaru Ro-Zu som har ett cert kvar att jaga. 

VOUGES ROIYARU ZAMA
(Ch. Aranel Kenzo - Ch. Homerbrent Chinki)

Det har varit ett roligt år och jag har haft kul och lite tyckt att det varit roligt. Jag ser fram emot 2016,  så dags att sätta upp lite nya mål. Har ju flera (4) som står för championat så det blir kanske fokus på att jaga dessa titlar då med start i Göteborg och MyDog. 

Inga kommentarer: