tisdag 6 november 2012

EN BRA DAG!!

Idag har varit en bra dag trots att det fina vädret vi hade på morgonen och i stort sett hela dagen plötsligt övergick till regn, vad annars!! :(

Tråkigt nog så har jag skrubbat och fejat hela dagen hos hundarna så att de fick fint och fräscht. Räknade inte med skitväder. Men ja, nu är det gjort i alla fall. Fick vara snyggt, rent och torrt i några timmar i alla fall. - Not bad!! ;-)

Har nu på kvällen varit och grattat Pers pappa som fyllde hela 84 år idag. Inget var planerat och förberett utan vi våldgästade lite. Pers fyra andra syskon hade samma tanke så vi var alla där idag. Både Pers mamma och pappa blev väldigt glada och överraskade, - trevligt!!

En annan liten herre som fyller år idag är vår underbara "Jack", Ch. Clopsville Jack Daniels. 10 år redan men han är så pigg och alert att man kan tro att han är 3 år eller nått!! Vad tiden har gått fort när jag tänker efter. Han kom hit från England som 3 åring och har nu varit hos i hela 7 år, - otroligt!! Tror inte jag kan tacka hans uppfödare Jean tillräckligt för att jag fick äran att få honom till Sverige. Med honom kom så otroligt mycket. Inte bara en underbar och kär vän som Jean utan också flera underbara Clopsville hundar.

CH. CLOPSVILLE JACK DANIELS
Ch. Myhope Fever - Clopsville Sherry
 
Sist men inte minst. Fick precis ett samtal från Anna och hon berättade att hon hade varit hos Clarence Kvart med "Laila", Ch. Vouges Orthia och kollat hjärtat. Det var UA, så redan imorgon skall jag sätta mig ner med kalender, telefon och planera för hennes framtida make. För som det verkar just nu så är det nog inte så långt kvar innan vi förhoppningsvis har små söta Cavalier valpar här hemma igen!!

CH. VOUGES ORTHIA
Ch. Rosscrea Free Loader - Ch. Craigowl Ritz

Så ja, man kan säga att det har varit - En bra dag!! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag skulle vilja komma i kontakt med dig och undrar om jag skulle kunna få din mejladress,Du kan nå mig på hejliam@hotmail.com
Mvh
Maria

Vouges sa...

Hej Maria,
Min mail är peter@vouges.se

/Peter