fredag 9 november 2012

ETT OVANLIGT ERBJUDANDE!!

Idag när jag skulle släppa ut hundarna så hade någon satt en lapp på dörren. Så när jag öppnade så ramlade den ner mellan mina fötter. Någon hade varit här utan att varken jag eller hundar hade märkt detta, lite konstigt. Lika konstigt som jag faktiskt tycker att erbjudandet var.
 
 
Personen ville alltså köpa vår bamse gran som vi har på tomten. Varför? Behöver han ved eller hade han tänkt att min stackars gran skulle bli någon slags julgran och lysa upp något torg någonstans?
Denna gran stör mig inte det minsta och det vore nästan lite synd att såga ner den. Hade personen som ville ha denna gran kommit ca 2 år tidigare så hade vi haft en till, precis likadan. Fast den tyckte jag störde då den var så nära vår altan och det samlades en jäkla massa mygg och knott och annan skit i den. Det vill man ju inte ha när man sitter och myser ute på altanen på sommar kvällarna. Dessutom barrade den så att det kom i hundgårdarna. Tror att hundarna också blev nöjda när den försvann för barren blir ju tillslut som nålar?
Den är nu borta och granen vi har nu, skall den också bort? Hur mycket får man för en stor bamse gran? Lite nyfiken blir man ju allt…   ;-)
 

Inga kommentarer: