söndag 17 februari 2013

FRI TOLKNING?

Ibland undrar jag vad folk egentligen läser när de går in på bloggar eller läser statusar på bl.a. Facebook eller Twitter och liknande forum.


Ta bara Pernilla Whalgrens Twitter inlägg som sedan ändrades till något helt annat av Johannes reporter på Aftonbladet. Varför läser man inte det som står och nöjer sig med det. Nä, allt skall läsas mellan raderna och saker skall sedan antas och läggas till.

 
Pernilla skrev aldrig att hon antog att städerskan skulle sno hennes Kanebo kräm. Och varför skulle hennes första tanke vara att hon skulle sno den när hon själv skriver att hon - HÖLL på att glömma sin kräm?

Att man vrider och vänder på saker är ju inget nytt. Oavsett om det är min blogg eller någon annans, så skall alltid på nått konstigt sätt texterna ändras och tolkas så att man får fram en helt annan sanning eller innebörd i texten. Ibland ändras den så grovt att man får för sig att den är riktad till någon personligen. Kanske då till den som själv läser.

Efter att nu har läst Pernillas Blogg, som ni hittar HÄR. Så blir jag kanske inte så förvånad över hur människor ändrar och gör sina egna tolkningar av allt. Utan jag blir lite förvånad över vad människor sedan skriver. De går till attack och tycker att Pernilla skall hoppa ner får sina höga hästar. Att hon är dum i huvudet och ful mm. Varför? Men jag tycker hon svarade bra i sitt inlägg i bloggen, för jag undrar också och är jättenyfiken på vem som vann städtävlingen!? ;-)

Varför ens ta sig tid och sätta sig ner och skriva dessa elaka kommentarer. Kan inte de som läser hennes blogg heller läsa? Vad ger dessa människor rätt att hoppa på Pernilla? Varför har de rätt att uttrycka sig som de vill när inte Pernilla får det? Av nån konstig anledning så får även svägerskan Laila Bagge Wahlgren en skopa också. Vad har hon nu gjort?

Allt som sägs och som står i tidningarna är faktiskt inte sant. De vill sälja lösnummer och dra in kosing. Samma är det i hundvärlden tror jag, man vill ha nått smaskigt att berätta för att sedan ställa sig i bättre dager och få vänner på någon annan stackares bekostnad. Så jäkla läskigt egentligen!!

Varför inte ta reda på sanningen innan man ändrar och gottar sig i något som inte är sant? För den enda som vet sanningen om mig och mitt liv är ju jag själv, samma gäller för Pernilla och alla andra!! Fast det är klart, vissa kan ju kanske inte hjälpa att de föddes korkade...

Bara för att man kanske blir lite mer offentlig genom att ha en blogg så ger inte det andra som läser den rätten att vara dumma och elaka, eller?

Inga kommentarer: