lördag 16 februari 2013

NY SVIT!!

Idag har valparna fått en ny svit hos oss i köket. Mycket större och mycket lättare att nu hålla efter dem då de faktiskt börjar bli "stora". För att ha dem i sovrummet funkade inte så bra längre. Jag menar, valpar som nu äter själva. Ja, då kommer det en annan doft om man så säger. Även från mamma "Tina" som lägger av en rejäl brakare då och då! - Hahahaha

 
Men nu är de i köket, har precis fått middag som de smaskade i sig med god aptit. Efter maten fick de lite Banminth som efterrätt, så nu är de avmaskade också. Känns riktigt skönt, för nu har jag också skurat och vädrat ur sovrummet. Så kanske kan man sova lite gott inatt utan att behöva ligga och hålla andan eller lägga sig gömd under ett varmt täcke!! Dessutom har de ju också börjat med att brottas, så det låter ju mera om dem i denna åldern! ;-)

Idag har vi också haft besök. En kille som har varit här och kollat på "Didi" och "Florence". Har ju bestämt att de skall få flytta, men då endast till ett hem som jag tycker känns bra. Tycker också att det var väldigt seriöst att svischa ner till oss i Kungsbacka från Stockholm över dagen. Det om något visar väl att man är intresserad av att skaffa sig en ny kompis och då också rätt kompis inför framtiden.

Vi tog inga beslut här och nu, då jag vill att man alltid åker hem och funderar ett varv till. Sen får vi se om det blir "Didi" eller "Florence", eller kanske ingen av dem. Vilket är helt ok för mig då allt måste kännas rätt. Så rätt att det känns som om någon i magen även säger att det är rätt. Vi får se vad som händer. Jag har verkligen ingen brådska och sitter inte i sjön på något sätt. De får gärna stanna om så ödet vill och som det var tänkt från början.

Nä, nu skall vi göra lite mat och börja förbereda inför Mellon ikväll. Oavsett vad man tycker om detta spektakel, så måste man ju bara se det, eller hur?

Inga kommentarer: