söndag 21 april 2013

BESLUTSÅNGEST!!

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mitt sätt att ta beslut den sista tiden. Det enda jag vet är att jag vill dra ner lite på mitt antal hundar, men sen kan jag ändå på samma gång inte riktigt bestämma vilken eller vilka valpar som skall stanna. Varför har det blivit så?? Har aldrig haft så svårt att bestämma sånt här tidigare.

Först har vi ju syskonen "Mindy", "Maria" och "Gösta". De är tre jättefina valpar som är efter "Tate", Ch. Sanickro Knight of Honour och "Tina", Ch. Vouges Christina. Jag parade ju med "Tate" för att försöka få nån fin trefärgad, och det fick jag ju i "Mindy" och "Gösta". Men "Maria" är ju blenheim så varför är hon kvar? Jo, för att hon är en jättefin liten valp, så sund och riktig från alla håll. Så kanske hänger lilla "Maria" ändå löst här om jag skall gå på min första tanke.

VOUGES GISELLE - "Maria"
(Ch. Sanickro Knight Of Honour - Ch. Vouges Christina)
Sedan har vi ju "Lailas" två små knattar "Mike" och "Kitty". De är efter "Bailey", Ch. Clopsville Baileys och "Laila", Ch. Vouges Orthia. Tanken här var ju att försöka få en liten ny "Laila" och det blev det ju. Något annat jag har beslutat är att försöka att inte bara dra ner antalet hundar utan även antalet hanar. Så här hänger väl då "Mike" löst. Men han är ju hur fin som helst!!! - Åhhh..

Siste man ut är ju lille Jappen "Uno" som föddes häromdagen. Son till min älskade "Kenzo", Ch. Aranel Kenzo och "Noomi", Vouges Roiyaru Nozomi. Har alltid velat ha en fin Kenzo son, nu fick jag ju det. Men vad hade jag bestämt när det kommer till hanar???

- Men Åhhh, vad svårt!!! Velig jag?? - Inte alls, allt är ju mitt och då BARA mitt. Vilken aktut skall jag ringa?  ;-)

Inga kommentarer: