torsdag 18 april 2013

TWO BOYS!

Nu är allt klart och resultatet blev två små fina pojkar. Den sista tiden så har jag fått så stora och fina kullar, eller hur? - Hahaha...nä, skämt och sido. Jag önskade mig faktiskt en hane, så att få två är ju då inte helt fel. Har alltid velat ha en fin hane efter "Kenzo", Ch. Aranel Kenzo. Så nu får vi bara hoppas att de blir lite som jag hade tänkt, man vet ju aldrig hur saker och ting blir för än det är klart. Och när är det klart?
Allt gick bra men den ena är lite medtagen så jag hoppas att han piggar på sig under kvällen. Har bajsat och kissat av honom och kan nu bara hoppas på det bästa. Den andra som kom först och som är på bilden är det full rulle på.

"Noomi", Vouges Roiyaru Nozomi som är mamma är jätteduktig. Hon var även duktig under själva valpningen och kämpade på bra. Nu ligger dom varmt och torrt bredvid min säng.

Fast detta med uppfödning är verkligen inte lätt. Har lite ågren mest kanske för att en utländsk domare sa till mig efter bedömningen för några år sedan - Peter, du har jättefina Japaneser. Har faktiskt inte sett så fina sedan 80-talet. Nu gäller det för dig att bevara kvalitén i framtiden. Sa han med en lite lurig blick.

- Gulp, tänkte då givetvis jag. Hur skall jag klara detta? Som sagt inte lätt, man kan bara göra sitt bästa. Men vad som då lite slog mig när jag satt här på ändan och vakade över "Noomi" var att hur tänker andra?

Jag menar, om jag tillexempel nekar en tik att para med nån av mina hanar. Blir man inte då intresserad eller lite nyfiken på att ta reda på varför det blev ett NEJ. Nä, det verkar inte så för man ringer bara upp nästa hanhundsägare och får då tiken parad i alla fall.

Ja, ja.. Vi är alla olika och tänker olika, tur är väl kanske det. Men denna domaren satte faktiskt lite griller i mitt huvud, även om han gjorde det med glimten i ögon och på ett fint sätt. Man skall bevara och förbättra, men om man inte vet vad man har. - Hur gör man då?

Nä folks, nu skall jag slänga mig i duschen och sedan laga lite mat. Ser ut som om det blir något vegetariskt idag. Kan ju vara bra för som jag har rökt idag. Herregud, men det blir liksom så när man sitter och får valpar. Man blir både nervös och rastlös och istället för att göra något vettigt så tar man en cigg till och en till.... Så mitt kött är verkligen rökt idag, så man kanske skulle ta mitt rökta kött till det vegetariska. För lite rökt skinka kan ju vara gott, eller hur? ;-)

Inga kommentarer: