lördag 13 juli 2013

TVÅÅKER DAG 2

Hemma igen efter en lika trevlig dag som det var igår i Tvååker. Det var lika fint väder idag fast inte riktigt lika varmt vilket var skönt både för oss och hundarna. Det fläktade så där lagom. Men vad jag tycker det är härligt med sådana här utställningar. Fint väder, trevliga människor och en massa fina hundar att titta på. Kan det bli en bättre lördag?

Idag var domaren på Cavalierer lite väl hård med att vi inte fick hålla våra hundar för stramt. Det skulle alltså vara löst hängande koppel. Detta är inte lätt att få till när hundarna inte är vana vid att visas på detta sättet och speciellt inte mina som inte ens är vana att bli visade nuförtiden. Men jag är glatt överraskad över hur bra mina hundar skötte sig. De travade på som om vi alltid visar dem såhär.
 
CH. CLOPSVILLE GIN RICKEY

Dagen för oss började med "Jimmy", Vouges Zinatra. Han vann öppenklassen med CK med blev sedan oplacerad i Bästa Hane. Sedan var det dag för "Rickey", Ch. Clopsville Gin Rickey, han blev 2a i Championklass och slutade dagen som 4a Bästa Hane.

Sedan var det dags för flickorna och de avancerar måste jag säga. För idag blev "Rita", Clopsville Sanata Clarita 2a i Juniorklassen. Sedan "Barbie", Vouges Wedding Song hon vann öppenklassen med CK och slutade dagen som 3a Bästa Tik med sitt första Cert!! "Ruth", Ch. Vouges Ruthie vann veteranklassen och slutade dagen som 4a Bästa tik och hon blev även idag Bästa Veteran!! 

Sen var det bara att rusa bort till ring 30 och Japanese Chin. "Kenza", Vouges Roiyaru Chuuguu fick hjärnsläpp och ville inte gå idag. Kanske kan det bero lite på att hon är på de sista dagarna i löpet, eller vad vet jag!? Eller också är hon bara en Japanese Chin. - Hahahaha ... "Greta", Ch. Vouges Roiyaru Naiki kan man lita på i alla väder. Hon blev idag, Bästa tik och BIM!! Så jag skall inte klaga, har haft två underbara dagar och fina resultat. Roligast denna helgen har nog ändå varit "Barbie", äntligen någon som ser och uppskattar det jag själv ser!! 

CH. VOUGES ROIYARU NAIKI

Jag sitter nu på altanen och bara njuter av sommaren. Per har gått och vilat sig en stund och Lena och Thomas har dragit ner till Freeport för att shoppa loss lite. Sedan skall vi bara mysa och njuta hela kvällen lång. Stort grattis till alla övriga vinnare denna helg. Och ni som har långt och köra hem, kör försiktigt det är mycket bilar på vägarna just nu!! 


Inga kommentarer: