fredag 9 augusti 2013

IDIOTER!!

 
Vad är det för människor egentligen som ligger bakom alla telefonsamtal jag har fått de sista dagarna. Det låter som om de ringer från Indien men de pratar på engelska och påstår sig ringa från Microsoft Techincal Support. De är inte speciellt trevliga och bara lägger på när man ställer mot frågor.

Dessa människor har nu ringt mig flera gånger och jag blir lika irriterad varje gång. Hur dum tror dom att man är egentligen? Varför skulle självaste Microsoft ringa just mig för ett litet virus i min dator? Fast samtidigt så kan jag bli lite rädd att det säkert finns människor som går på detta, annars skulle de ju inte fortsätta att ringa runt.

De ringde mig häromdagen och ja sa då att jag var upptagen och frågade om jag kunde få numret så att jag kunde ringa tillbaka, "Klick"! 

De ringde mig igår och var verkligen på att jag skulle gå till min dator och få instruktioner via telefonen hur jag skulle få bort viruset eller den konstiga programvara som hade laddats ner till min dator. Tjejen i luren var nästan lite otrevlig och sa att det är Windows i min data som gör detta och att felet måste rättas till nu omedelbart, bums, pronto, Jag sa att det var konstigt att de hade fått ett meddelande från min dator då jag har en Mac. Jag frågade då om hon ringde från Microsoft eller Apple? - "Klick"! 

De ringde mig idag igen precis nu och bad mig gå till datorn, jag frågade då varför de ringer mig igen när vi pratade så sent som igår, "Klick"! 

- GE ER NU, ni kommer inte åt alla mina miljoner EURO i alla fall!!! 


Inga kommentarer: