tisdag 13 augusti 2013

SNÄLLA & BITTRA MÄNNISKOR

(- Oj, det blev ett långt inlägg)

Det finns massor med snälla människor runt oss alla. Fler än de som kanske är mindre snälla, men tyvärr så av någon konstig anledning så tar alltid den där lilla bittra och negativa procenten människor över och på något sätt hörs då mest och högst. Varför är det alltid så?

Varför tillåter vi dessa människor höras mer än de som är snälla? Jag har den sista tiden verkligen kämpat för mig själv och med mig själv att försöka eliminera allt som är negativt runt mig. Jag vill inte ha sånt runt mig längre. Jag vill vara glad och jag vill vara lycklig. Njuta av mina underbara vänner, min familj och mina hundar. Man lever bara en gång och varför gå och reta sig på vad andra gör eller vad andra har eller kan. Nä, det får vara slut på det. PUNKT.

När jag låg på soffan förut så låg jag och blundade och funderade lite på vem den där bittra människan är och hur han/hon ser ut och kanske lever. Visst jag hård drog allt i min vilda fantasi men fick en så klar blid i mitt huvud och under mina tunga ögonlock. Min slutsats och tanke blev ungefär så här;

"Den bittra, negativa och elaka människan är en människa som aldrig själv har lyckats med någonting. Har man gjort det någon gång i livet så har man blivit påkommen att man fuskat sig fram. Sitter oftast hemma och är bitter över vad andra har, kan och gör. Lever ensam utan sambo och barn. Går därför också miste om ett pök, då och då. Missunnar alla andra lycka och framgång. Han/hon bor i en rutten mögel lägenhet i nån förort någonstans som har typ ett kök med låga diskbänkar från 70-talet. Där de gamla slitna träbänkarna är täckta av brev från Kronofogden och diverse inkasso bolag. Dessutom är diskhon full men gammal disk med intorkade matrester, då från färdig köpt mikro mat från Lidl.

Han/hon är lite lönn fet med väldigt dålig hy, spruckna läppar, psoriasis och stora mörka påsar under ögonen och börjar säkert redan tappa håret, trots en ålder på ynka 38. Allt för att man inte har fattat vad riktig mat är utan äter hellre på "Gyllene Måsen", och offrar en fem krona ibland på en plus meny. Ett riktigt "Trailer Trash" skulle jag liksom kunna se framför mig. Typ med matrester på sin tröja som man har haft på sig i över en vecka.

En person som får sjukbidrag eller går på social bidrag. Allt för att man inte klarat av ett enda jobb. Då för att andra kan bättre och man klarar inte se detta, på grund av sitt dåliga självförtroende och självkänsla. Man vill därför gärna inte visa sig bland folk och är väldigt ensam hemma i sin gamla noppriga orange/bruna randiga soffa. Som man fått av mormor. För den andra hade hunden tuggat sönder armstödet på och katten har pissat och klöst på varenda dyna.

Denna looser måste då få ut sin agrition och bitterhet genom att sitta på nätet och skriva en massa elaka kommentarer till allt och alla, då givetvis anonymt. Men för att göra det måste man sitta på sin ruttna fula jävla plåt balkong, då endast för att komma åt grannens Wifi. Samtidigt som man sitter där så rullar man sina egna cigaretter utan filter - Snåla jävel! När han/hon då skriver något elakt så sitter han/hon och små ler och tänker - Där fick du din fula fake bitch, jag vann!! En människa som helt har tappat greppet om det verkliga livet och aldrig läser några nyheter och har därför helt missat att näthat eller liknade inte är OK."

Jag undrar hur denna människan egentligen mår? Eller finns denna människan i verkligheten? Men i så fall ett litet tips, det finns hjälp. Googla när du sitter på balkongen så finner du det du söker istället för att fortsätta ditt liv i en snabbt nergående negativ spira!

Men sen dessa underbara och snälla människor som finns. Er vill jag hylla idag! Ni som inte bryr er, om er bästa vän kör en röd Skoda eller en blyertsgrå BMW från 7- serien. Ni som är glada att er granne har råd med 30 par skor och har en schysst "walk in closet", medans ni själva är sjukt nöjda med de fem par ni har själva. Ni som inser att glädje, lycka och framgång är något stort, och skall uppmuntras istället för tvärtom. Ni som kan älska så som ni vill bli älskade själva. Ni som inte låter er provoceras av att någon köper det senaste inom elektronik eller annat. - Det är bara döda ting.

Jag kan komma på mig själv också ibland när jag typ ser en underbar hund eller annat att, - åh en sån vill jag också ha. Men detta är ju inte samma som att jag är missunnsam den som har hunden. Utan jag tänker mer, lyckos dig. Men jag skall nog finna nått liknande.

Detta ger ju bara positiv energi att själv försöka komma längre och få och nå det man vill ha. För innan man har sett det man vill ha, hur skall man då veta, - vad man vill ha? Om man då inte vill sätta sin fot på typ Klinik 34, jamen gör inte det då. Valet är ju egentligen enkelt, eller hur? Bara för att jag har valt att sätta min fot där och inte du så betyder ju inte det att ditt val är det rätta, för mig. Eller tvärtom. För jag bryr mig verkligen inte om du går dit eller inte.

Visst jag vet att jag i bloggen ibland kan provocera, men oftast blir de inläggen som jag inte ens har tänkt ordet provocera de som mest retar folk. Men när jag tänker på ordet provokation så är det oftast för att väcka en tanke, hos både mig själv och andra. Men att jag går och får lite hjälp på typ Klinik 34 är väl ändå mitt val. Jag går inte dit för att förändra mig helt och då bli ett "Plastic freak". Jag går dit för att bevara och framhäva det som finns och även kanske korrigera lite. Och om jag gör det så är det mitt val, och mina pengar. Ett val som jag bara för några år sedan aldrig trodde att jag skulle ta. 

Men okunskap är också en källa till många onödiga påhopp och elakheter. Kan man inget i detta eller andra ämnen så skall man heller inte uttala sig. Jag visste inte heller mycket innan, men nu vet jag mer. Så pass mycket att jag känner mig helt säker. För jag skulle aldrig göra något som skulle kunna äventyra min egna hälsa. Någon frågade mig vad jag ville uppnå med allt detta. Vad svarar man på det? - Hum, jag får väl fråga tillbaka. Vad vill du uppnå med hur du ser ut? Fick också frågan om man blir lyckligare av sådana här åtgärder? - Hum igen, vem har sagt att jag någonsin har varit olycklig!? Svåra frågor men jag kanske bara gör detta för att känna mig fräsch helt enkelt. - Ja, så är det nog och inget annat. 

Om jag t.ex. köper en hund så kan det vara någon som reagerar och ifrågasätter varför jag köpte den. Jag kan då bli lite förvånad över detta då jag helt enkelt köpte hunden för att jag ville och kunde det. För att jag kanske har en tanke med hunden som du inte har en aning om. Samma när det kommer till parningar, varför använde du den hanen och inte den. För att jag ville det och för att jag har en tanke med det. Tanken kanske inte är rätt för dig men den är det för mig. Och har du innan du spekulerar i frågan tagit redan på hur min tanke ser ut? Vi kanske inte har samma tanke, men vem av oss har då rätt tanke? Det kan vi inte veta för det finns inget facit. Men varför har du en beige tygsoffa när jag har en svart i skinn? Jo, för att du inte hade någon i - Beige!! - Hahahaha

Men jag tänker också så här, är hemma rullade cigg utan filter, bag in box vin varje kväll eller en plus meny på Macdonalds så jävla nyttigt då? Ibland måste man se sig själv i spegeln innan man kritiserar andra.

 
Nedan är ett mail på förslag som jag fick av en godhjärtad person idag på hudvårds produkter för män. Tänkte jag kunde dela med mig då säkert många är lika vilsna som jag i denna skönhetsdjungel. Ett mycket snällare och bättre sätt att reagera på tycker jag att göra på detta sättet, alltså komma med tips och förslag istället för att skriva - Stackare, hur mår du egentligen? - Eller hur? 
----
Hej Peter,

Värt att prova lite hudvård innan du går under kniven. Du kanske redan har dom hemma i badrumsskåpet: Shiseido Men, är Högteknologisk hudvård framtagen för män. Effektiva, enkla och stilrena förpackningar.

Steg 1: är givetvis rengöring, som du redan vet. Cleansing foam - (en löddrande tvätt)

Steg 2: Fukt Moisturizing emulsion eller Energizing formula

Steg 3: Specialprodukt Deep wrinkle Corrector

Steg 4: Ögoncreme : Eye soother

Alla produkter finns HÄR
. Regelbunden andvändning av skönhetsprodukter ger resultat, morgon och kväll gäller !  ...ett sista tips, det är att sluta röka ! då syresätter du huden mycket bättre och får finare färg på huden ;)

- Stort tack för tipsen, skall genast gå in och klicka hem dessa och prova. Och rökningen, - I know... ;-)

Inga kommentarer: