onsdag 6 november 2013

SKIT SAMMA

Jag sa ju imorse att jag skulle berätta om en samtal jag fick igår kväll. Men efter att ha funderat på detta hela dagen så ångrar jag mig lite och tänker mera bara - Skit samma!! 

Ganska skön känsla faktiskt att inte ens orka bry sig. För man kan liksom ändå inte förändra en annan människa som man tycker beter sig illa, oavsett om saken gäller dig eller ditt. För ibland är bråk och sånt så onödiga, kommer ändå aldrig något gott ur det. Fler borde testa så kanske vi hade haft mindre krig i världen och en mer - Happy World!

Det finns folk för allt och jag orkar liksom inte ge mig in i debatten. Eller ja, vilken debatt egentligen. Det är mer att återigen försvara sig själv. Men en klok man sa till mig en gång; - Peter, låt småfolket käbbla! För varför skall jag reta upp mig på andras idioti och deras otroliga okunskap för vad de själva håller på med. Sånt här får ju aldrig, och kan ju aldrig bli mitt problem, eller hur?

Och det är precis så jag känner just nu faktiskt, för det finns verkligen folk för/till allt. Men visst det finns gränser för allt och för alla, och för mig just nu är det bara att "klippa". Jag tänker istället för att "outa" något här i bloggen, hålla huvudet högt och vända den fina kinden till.

Jag vet precis vem jag är och vad jag har, och när man kommit på det ja... - Då kommer man långt! Fullkomligt bara älskar mitt liv just nu!!! ;-)

- Nedan några kloka ord på vägen... 

Inga kommentarer: