torsdag 9 januari 2014

STORT

Detta med att jag blev kallad FAKE häromdagen är nu utagerat och förlåtet, eller vad jag nu skall säga. Grejen är ju faktiskt den att jag själv driver mycket med mig själv, om mig själv och då att jag går till Klinik 34 och fixar lite. Så jag får kanske skylla mig lite själv. Men det är ju inga större grejer men visst är det kanske lite FAKE. Just därför är och blir det lite roligt, speciellt när det finns människor som blir upprörda. Men även andra tycker detta är roligt att skämta om, och hakar då gärna på..

Jag kan tycka att jag är lika mycket fake som de som färgar håret, använder alla dessa hudkrämer som finns, eller mascara och annat smink, har extensions, har ringar och halsband eller andra smycken, fina kläder, olika frisyrer, lös naglar, läppstift, tatueringar, piercingar mm. Men varför använder vi allt detta egentligen? Jo, för vårt yttre är ett skal. Ett skal som vi gärna smyckar och klär på olika sätt för att känna oss fina och/eller att vi vill förmedla en personlighet. Så har gjorts i alla tider, kolla bara på typ infödingar och indianer hur de ser ut. Vissa med massa ringar runt halsen för att få längre halsar eller tyngder i öronen för att få långa öronsnibbar. Sen om vi här hemma i Sverige tycker det är snyggt är ju en annan sak.

Att jag då har varit på Klinik 34 och fixat lite tycker inte jag är så konstigt. Jag har inte gjort några saker som gör att jag blir oigenkännlig. Bara korrigerat lite eller vad jag skall säga. Har absolut inget mål med att bli någon ny Michael Jackson. Tror inte heller att Dr. Berne skulle ställa upp på det. Han är för stolt, duktig och så noga med sitt yrke och vad han håller på med.

Men visst kan man lätt driva och skoja om detta, det tycker jag bara är roligt. Frågan är bara då var och när det drivs och skojas med och om detta. För att skriva att man är fake i fel sammanhang kan bli så fel. För vem vill vara en bluff i alla lägen liksom, - Ingen. Men visst det blir fel ibland och då tycker jag att man skall reda ut det. Och det gjorde vi och det tycker jag är STORT. All heder och verkligen - No hard feelings.

Saker blir lätt fel på nätet, så att det blev det nu är ju kanske inte så konstigt. Vi tolkar alla olika och jag förstod egentligen "grejen" och vad som menades. Men gjorde verkligen alla andra det? Oavsett, riktigt skönt att man kan reda ut saker och ting på ett vuxet sätt så att det inte blir helt galet. För gör man inte det direkt, ja då kan det vara försent och det går då inte spola tillbaka.

Jag har fått ett nytt namn av några av mina nära och kära, Peter Perfect p.g.a. att jag kanske är lite fåfäng. Alltså fåfäng låter ibland lite illa, för det är verkligen inte maniskt men visst vill vi alla se så bra och fina ut som vi bara kan. Inget konstigt med det. Varför tar vi annars på oss fina kläder, örhängen, fina skor eller annat. Just detta ämne har jag förstått är väldigt känsligt. Och ärligt, jag förstår faktiskt inte varför.


Bara för att man har en tatuering så behöver man ju faktiskt inte vara en gangster. Bara för att man har lackväska så behöver man inte vara slampa. Men vi dömmer också utseenden väldigt snabbt och paketerar in människor i olika fack. Alltså, så som vi tror att de är pga sitt yttre. Är det inte så? jag menar, oavsett om man har en tatuering eller annat så har man ju inte den i själen, utan då utanpå kroppen.

Jag får ofta frågan om jag inte var nöjd innan med hur jag såg ut innan, då oftast av det kvinnliga könet. Klart jag var det, har inte med det att göra. Får också frågan om jag verkligen mår bra, som behöver göra detta. - Givetvis mår jag bra, varför skulle jag inte må bra? Men då ställer jag nu frågan tillbaka. - Är ni nöjda med hur ni ser ut när ni tittar i spegeln på morgonen? Om JA, skippa då all smink, skit i frisyren och smycken och gå ut och visa er som ni är. Skippa även den snygga väskan. För en ICA påse funkar ju precis lika bra till att bära mobil och plånbok. För nått lipgloss eller parfym skall ni ju ändå inte ha med er. Gym och träningskläder behöver ni ju inte ens köpa..  ;-)

Vi lever nu på 2014 och jag tycker man skall få göra precis hur man vill och använda vad man vill. Så länge man är nöjd och trivs med sig själv. Bara för att jag har gjort mitt val så behöver inte andra göra samma eller heller tycka att det är rätt. Men det känns bra för mig och det är huvudsaken. Idag är faktiskt killar lika medvetna om hur de ser ut som tjejer. Skall vi vara jämlika så skall vi vara det på alla plan.

Nedan är ett litet klipp på hur det kan gå till och hur lite man behöver göra bara för att piffa eller fräscha till och upp sig lite. Men vill man inte så slipper man givetvis, då funkar ju concealer och annat smink och hudkrämer också, eller hur?? Om ni kollar noga så kanske ni känner igen någon som dyker upp lite snabbt... - Hahahaha



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det största faket står ju de fetmaopererade för.
Den som egentligen är en tjockis på långt över 100 kr men som numera uppenbarar sig som normalsmal.

Vouges sa...

OJ, det var en mycket konstig kommentar måste jag säga. Att göra en sådan operation har väl mer med hälsan att göra än FAKE!!