onsdag 11 juni 2014

FORTSÄTTNINGEN FRÅN VÅR RESA



Ok, då fortsätter vi vår resa som senast slutade här i bloggen med att vi hade hamnat hemma hos Norma & Gordon. Där fick vi en god middag och något väldigt starkt bubbel att dricka. Så visst, vi alla fem blev lite glada på kvällskvisten så givetvis åkte kameran fram för lite foton. Men kolla vad härlig himlen ser ut där bakom.

Dagen efter så kan man säga att vi vaknade upp med tuppen. Nu har ju Norma och Gordon ingen tupp utan bara fyra hönor. Men så mysigt att sitta där i morgon solen med en kopp kaffe och bara titta på dessa hönor gå omkring och picka och kuckla för sig själva. Men alltså när jag ser sånt här så vill ju jag också ha hönor. Lite galet jag vet.... men kanske... vem vet!! :)

Kanske var just dessa lite stora, måste ju finnas nån mindre variant. Dessa var ju inte jättestora, har sett större men ändå. För skall man ha hönor så skall man ju tycka om dem och inte kanske tycka att de är lite läskiga. Men jag måste säga att det var helt underbart att vakna upp såhär, så himla rofyllt. 








Några av hönorna var så tama att de till och med satt i knät och käkade lite mat. Efter att ha myst i morgon solen så bjöd Gordon på en typisk engelsk frukost och allt vad det innebär med typ toast, ägg då givetvis från någon av dessa fyra hönor, bacon, korv mm. Jag äter ju egentligen aldrig frukost, inte Per heller med lite engelsk frukost säger man ju inte nej till.

Sedan var det dags att packa ihop oss och dra mot London. Tanken var ju att vi skulle åka till Bicester Village. En "lyx" outlet med massor av dyra märken som Gucci, Chanel, Burberry, Michael Kors mfl. Men vi hade lite kort om tid så vi beslutade oss för att dra direkt in till London istället och få mer ut av kvällen där än att missa den och bara göra en stress shopping. Så nästa inlägg blir väl då när vi reser till London. Men kanske har jag hoppat över en massa bilder från själva utställningen på lördagen, så jag får väl försöka få till ett sånt också kanske. ;)

Inga kommentarer: