tisdag 12 augusti 2014

HYPOKONDRISK

Häromdagen kände jag mig lite öm i mina ljumskar. Kunde inte riktigt komma på vad det var som ömmade eller vad det var. Kändes nästan som om jag typ hade gått ner i spagat och sträckt mig eller nått...

Sedan senare på kvällen i duschen så kände jag inget. Istället hittade jag en ny öm punkt senare, i armhålan. Det gjorde så jäkla ont att jag knappt kunde ta på deo. Men jag tänkte inte mer på det utan gick och la mig. Men sedan gick även den smärtan över men den hade bara flyttat sig till den andra armhålan. - Shit asså... gjorde så ont och jag kände en liten knöl då min lymfa hade svullnat.


Aldrig känt detta innan så dum som jag är så googlade jag bara lite lätt igår och fick fram, lågmalingt lymfor. - Gulp, vad faan skulle jag googla för, cancer är vad jag fick fram. Men ju mer jag sedan googlade ju mer kunde jag lugna ner mig.

- Men va fasen... jag har aldrig googlat några sjukdomar eller åkommor tidigare. Har aldrig liksom haft behov av att göra det. Så från och med nu skall jag aldrig mera googla och leka låtsas doktor. Asså man kan ju fan bli hypokondrisk för mindre. Nä, är man orolig eller vill kolla upp något ja då åker man istället till en riktigt läkare och kollar upp vad det är som inte känns rätt. För idag känner jag ingenting...

Inga kommentarer: