tisdag 12 augusti 2014

VANLIG TISDAG?


Funderar på om jag idag kanske skall överdiva min fantastiska tisdag lite. Att den är så himla perfekt och underbar och att jag har bästa livet av oss alla och allt jag har allt kan önska sig, och lite till. Att min man, mina barn och mina vänner är det absolut bästa som finns. Skall senare fota vilken go lunch jag har gjort alldeles själv också. Skall också fota och visa hur fina mina rabatter är, inget ogräs här inte. Och mina rosor de frodas i den speciella dyra ekologiska jorden jag köpt. Skall kanske filma lite när jag är ute och går med alla mina hundar, då på en av mina "Daily walks". Allt för att visa hur lyckliga mina hundar är och hur bra de faktiskt har det. 

Att allt liksom är toppen och att jag mår bara hur bra som helst. Lite för att visa världen och alla mina "bekanta" hur bra jag egentligen har det, och att jag svävar på rosa moln hela veckan låååång... eller jag menar varje månad och hela året!!

- Men , det är ju en helt vanlig jävla grå tisdag. Vädret är väldigt ostadigt, sol ibland och regn ibland. Per är på jobbet. Jag är själv hemma med 5 hundar som löper vilket syns över hela golvet i köket och vardagsrummet. Dessutom har jag ett gäng killar som sitter och ylar och samtidigt lukar piss på grund av löptikar. Valpar som pissar och skiter överallt, hinner inte torka upp den första innan nått nytt är producerat. Hundar som är skitiga och toviga och behöver ett bad. Ett hus som behöver städas - rejält!! Utanför är det kaos också och ser ut som en bomb har exploderat. Massor med tvätt som behöver tas om hand. En kropp som också behöver en omgång med både det ena och det andra...

- Ja, en helt vanlig tisdag hos mig helt enkelt.... :D

Inga kommentarer: