tisdag 5 augusti 2014

ROAD TRIP

Just nu skulle det vara skönt att bara resa iväg till en öde ö och bara vara. För ibland går livet i 100 vilket på ett sätt också kan vara kul. Men ibland behöver man bara koppla ner och koppla av. Bara vara helt enkelt utan att tänka på något och utan att oroa sig för något. Fast har man hundar så finns ju alltid en oro vart man än befinner sig. Så det är lite svårt att koppla av då.


Jag är i alla fall sådan att jag har svårt att lämna mina hundar. Oavsett om de som passar dem är de bästa som finns, så finns alltid en liten oro över att allt skall funka. Som är det varmt hemma, har de då sett till att de har vatten och skugga mm. Finns massor man skulle kunna rabbla upp...

Men de sista resorna vi gjort har jag faktiskt kunnat koppla av riktigt bra. Så himla skönt när det blir tvärtom. Alltså att hundvakterna ringer och berättar att allt går bra, så jag slipper tänka på att ringa och fråga om allt går bra. Bara där lossar en massa oro.

Att vara sugen på att resa massor och ha massor med hundar är inte alltid den bästa kombinationen. Men det går om man vill, finns lösningar på allt. Gäller bara att våga och att släppa taget lite och samtidigt be om hjälp och vara trygg med det. Svårt, men det går...

I morgon skall jag i alla fall försöka spika in en ny resa, skall bara få allt på plats. Så när resan nu blir av är inte riktigt bestämt, men jag hoppas det är bestämt redan i morgon då det snart är dags. Mitt i allt det tråkiga så ser jag fram emot denna resa, skall bli både kul och spännande att komma iväg några dagar. Kommer bli en rejäl - Road trip. Så någon öde ö blir det ju inte...   ;)

Inga kommentarer: