fredag 14 november 2014

JAG JOBBAR PÅ DET...



Jag jobbar fortfarande på detta och har faktiskt gjort en längre tid. Måste säga att när jag ser denna film så har jag nog faktiskt kommit mycket längre än var jag kanske själv tror. Är kanske inte riktigt där men en bra bit på väg....

Den paus och steget bakåt med och i "hunderiet" jag tog för att stanna upp och titta tillbaka var och är nog väldigt nyttigt. Faktiskt mer än vad jag någonsin hade kunnat tänka mig. För idag känner jag ett större lugn, jag har en gladare och mer positiv inställning och jag njuter på ett annat sätt av mig själv mina beslut och av mina hundar..

I hundvärlden är det ett hårt klimat ibland och man gör sig själv väldigt lätt till offer. Ett offer som nästan ibland känner sig jagad av en stor flock "vargar". Man blir då både rädd, ledsen och osäker och lättast är ju då att bli offer. Men det är ju bara JAG som faktiskt kan bestämma hur jag vill leva och hur jag vill må, och jag har bestämt mig. Jag väljer att vara den glada gubben till höger. - Jag är inte längre "rädd" för "vargar"... :D

- Oj, nu blev jag djup såhär på en fredag. Nästan lite Dr. Phil och Oprah Winfrey varning. - Hahaha...  Men i alla fall, lycka till i Norge i helgen alla ni som är där och tävlar om fina vinnartitlar. Men glöm då inte - Positive thoughts....  

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkvärt, både din text och Kay Pollak-videon. Tack!