fredag 14 november 2014

MAMMA CATTIS

Mamma Cattis...
VOUGES COPY CAT
(Ch. Rosscrea Free Loader - Ch. Clopsville Cimarron)

Den senaste veckan har jag verkligen varit lite frånvarande av många olika anledningar. En av anledningarna är "Mamma Cattis". Att få valpar är ibland väldigt påfrestande och ibland också lätt som en plätt. Med "Cattis" och hennes små har det varit lite mer jobb än vad det kanske brukar vara då de föddes på dygn 57 och var då väldigt små. Men de har trots att de var små varit väldigt starka och verkligen visat att de vill leva.

Oftast så brukar ju de första veckorna vara enkla då valparna egentligen bara ligger och tuttar på sin mamma. Det är först några veckor senare som jobbet kommer. Då med att städa, mata och allt som hör till med små valpar som springer omkring och gapar. Men denna gången fick Peter minsann jobbar hårt från dag ETT.

Jag har gått här hemma som en zombie i typ pyjamas 24/7. Jag hoppas nu att kommande vecka blir något lättare och att jag får sova mer än typ 2 timmar i sträck. För om jag inte får sova så kan jag heller inte vara eller fungera som en riktig människa, det kan nog ingen. Jag behöver dessutom massor med sömn i vanliga fall, men vad gör man inte för konsten...

Det är redan fredag idag och valparna är nu en vecka gamla. Samma här, blir valparna runt en vecka så brukar det också gå bra i fortsättningen. Första veckan är alltid den mest kritiska. Men jag kan inte ropa hej ännu känner jag, vet inte riktigt varför. Men 3 av fyra valpar verkar nu i alla fall helt ok, och har egentligen gjord sedan start. Men jag kan nu bara hoppas att allt mitt slit och jobb också gör så att den 4de valpen också hänger men in i vecka två. Vad är det man säger? - Den som lever får se... 

Inga kommentarer: