måndag 11 februari 2013

KOCKEN OCH JAG

 
Att ha en matkasse som kommer varje vecka är faktiskt toppen på många sätt. Man slipper tänka på vad man skall äta till middag. Man vet i alla fall med vår kasse från "Kocken och jag" att man får nyttig och ekologisk mat. Man slipper kånka och bära allt från affären. Allt kommer lyxigt förpackat ända fram till dörren. Och när maten levereras till dörren så blir det inte att man extra handlar en massa onödigt som man när man själv är och handlar.

Man lär sig också massor om nya recept och också andra sätt att laga mat på. Man får även testa mycket nya saker som man kanske aldrig annars hade tänkt på när det kommer till ingredienser och råvaror.

Och nästan det bästa av allt - Man vet att allt det man har i kylskåpet är nytt och fräscht. Så varje måndag tömmer jag numera kylskåpet på nästan allt som ligger där för att sedan kunna fylla på med det nya och fräscha som kommer på måndagskvällen!! För där är jag och Per lika, vet vi inte hur gammalt saker och ting är så slänger vi det. Vi luktar inte ens på det....

Visst är det toppen, kan inte komma på något som egentligen är negativt med att ha en matkasse. Den vi har innehåller dessutom riktigt goda middagar som är lättlagade och tar ca 30 minuter att slänga ihop!! - HURRA, säger jag bara. ;-)

Inga kommentarer: