måndag 22 juli 2013

NJUTER AV SOMMAREN!

 
Såhär sitter vi just nu och myser när det börjar bli lite behaglig värme ute. Per på ena sidan med sin laptop och en massa jobb. "Kelly" gör sitt bästa för att hjälpa till att förbättra siffrorna på Freeport. Jag sitter på andra sidan och leker med min iPad. Hundarna rusar nu också omkring överallt då det börjar bli svalare även för dem.

Just nu sitter jag och kollar på olika höns raser. Hade kanske varit gulligt med små hönor som struttade omkring här hemma. När Norma var här så inspirerade hon mig lite till detta. - Men nä, jag vet inte. Känns bara som en massa extra jobb och dessutom verkar de dra till sig en massa möss och råttor och sånt vill jag ju verkligen inte ha här hemma. Min "mus" tid är över förlägne sedan!! - Hahahaha
 
Men en liten fågel då? Får nog surfa vidare på det istället. Finns ju så många fina arter att välja mellan. Har alltid velat ha två fåglar som skall heta Peter och Per. Eller kanske inte?! Det blir ju extra jobb med fåglar också. Jag vet inte varför jag surfar runt och kollar på andra djur. - Solsting?

Skall jag kanske köpa en hund till då? Jaaa, mycket bättre... Den smälter ju liksom bara in med mina andra hundar. Jag lever ju ett liv i lättja, så det får ju inte bli för jobbigt. Skall det då bli en Cavalier King Charles Spaniel eller en Japanese Chin? 

- Öh, måste jag verkligen köpa något överhuvudtaget? 
 

Inga kommentarer: