tisdag 23 juli 2013

KVÄLLS SOL!!

 
Sitter på altanen och njuter av lite kvälls sol. Det är ju bara hur skönt som helst, riktig och äkta medicin för själen. Om jag fick bestämma så skulle det vara såhär året runt. Men nu kan jag ju inte det så man får passa på och njuta nu, för sommaren är kort. Har förresten på mig min nya Björn Borg Hoodie som jag fick av Hanna, Johanna och Billy när jag fyllde år. Älskar att ha sådana när man går hemma och skrotar.

Jag skulle verkligen inte ha något emot att flytta till något annat land där sommaren är lite längre än här hemma. Tänk vad lyxigt!! Bara komma hem hit till Sverige när det är som det är idag, för då är det ju bara underbart!! 

Vad har jag gjort annars idag då? Jo, jag har som vanligt gått omkring och funderat och planerat i mitt huvud. Snart är det så fullt där inne så jag måste nog snart lätta på trycket lite. Har så mycket roliga idéer som vill ut. Frågan är bara om jag orkar med idéerna när och om de blir verklighet? Jo det gör jag, och gör jag inte det så går jag väl be om hjälp. Att be om hjälp är ju faktiskt inget fult, eller? 

Alla idéer och tankar kommer när man går hemma hela dagarna med hundarna. Man torkar och man skurar, fixar och donar. Är det ingen bra låt på radion som man kan yla med i så funderar man istället. Man granskar sina hundar och, ja... Planerar och funderar!! 

Per stor städade hos tjejerna i helgen så idag tog jag tag i killarnas. Så nu har de så fint i alla fall ett tag. Hanhundar kan vara riktiga piss nissar. Tacksamma är de inte heller när de får rent och rena filtar, fällar och sånt. Nä, då skall de snabbt skvättas lite till. Ja, ja.. Det var rent medan golvet torkade och hundarna var ute. 

Funderar nu på om jag skall jag träna ikväll eller inte? - Hum, vi får se. Per har nu tränat två gånger utan mig. Men nu när jag är 40 så har jag fått så jäkla ont i knäna. - Hahaha 

Inga kommentarer: