tisdag 23 juli 2013

SVULLO

Ja, vadå morgon svullet face!? - Go Morron!

Sitter och försöker vakna till litegrann på altanen innan jag sätter fart med att fixa för hundarna. Lite skönt att få tillbaka sina vanliga rutiner igen, tror även hundarna uppskattar det. När man har gäster så blir det inte riktigt på samma sätt. Hundarna kommer då lite i andra hand utan att fara illa. Ja, ni förstår säkert vad jag menar.

Samma med bloggen, är lite glad att kunna blogga som jag vill, när jag vill och hur jag vill. Kunde ju inte det förra veckan utan att få blickar som att jag var den tråkigaste människan i världen när jag satte mig med min iPad. Vilket kändes lite konstigt då faktiskt bloggen varit en stor del av mitt liv det sista. Svårt att inte kunna vara sig själv i sitt egna hem! 

Även om man lägger ut nått enkelt med lite text så tar det faktiskt lite tid. Man skall få till det snyggt, centrera, klippa och klistra lite kanske och använda fetstil, överstrykningar, understrykningar, ibland även kursiv text mm. Man kanske också skall ta en bild och fixa till den, med olika ramar och filter mm. Har man ingen bild så får man leta upp det eller kanske nån video. Finns massor man kan göra, även om det ibland ser lätt och enkelt ut så tar det ju faktiskt lite tid. 

Men nu skall jag faktiskt inte blogga mer. Skall bara ta en kopp kaffe till sen skall jag sätta igång innan det blir för varmt. För det ser ut att bli en underbar dag i dag igen. - Härligt!! 

Inga kommentarer: