onsdag 27 maj 2009

KANSKE EN NY KAMERA!?

Sitter och funderar på om man kanske skulle köpa sig en ny kamera. De vi har är sådana här små "pocket" kameror, som i och för sig fungarar bra, för oss. Men, kanske skulle man försöka få till det lite bättre. Eller? Men vilken kamera skall man välja? Finns ju hur många olika som helst!!

Lena Svalling-Ekdahl har varit väldigt hjälpsam med att ta bilder på våra hundar de sista åren. Det har nästan blivit som att man bara väntar på att Lena skall komma och hälsa på, så att man kan få lite nya bilder att uppdatera hemsidan med. Så kan man kanske inte ha det. Fast jag är väldigt tacksam att Lena tar sig den tiden och gör detta för oss. För det blir ju så himla bra när den kvinnan tar sig för något.

När jag och Per skall ta bilder så blir det i stort sett nästan ALLTID en "Fajt"! En håller kameran och en hunden. Sedan blir det tjat. *ler*
- Håll inte så
- Rör på honom
- Ser du inte hur han står
- Kolla hans bakben
- Håll upp hans huvud lite
- Tjat, tjat & tjat.

När man sedan laddar upp bilderna i datorn så är dom suddiga, huvudet är kapat och/eller benen. Åhhh, så jobbigt. Kan man bli mera irriterad efter att ha badat och fönat och fixat, och sedan blir det inte en enda bra bild. Efteråt ligger vi på varsin soffa och bara funderar på var sitt håll på vad som blev fel. Nä, tacka vet jag Lena. När hon är här så finns det alltid en MASSA bilder att välja mellan. När man ser hennes bilder så tänker man;
- Åhh, är det min hund, äger jag en sån!?

En ny kamera kanske inte löser dessa problemen, men kanske kan det få mig och Per att "Fajtas" lite mera, då vi faktiskt aldrig bråkar. Eller kanske kan vi lära oss att inte fajtas alls. Att fota är en konst, något som vi båda kanske måste lära oss. Jag säger bara, TÅLAMOD!

Canon EOS 500D

Inga kommentarer: