fredag 26 juni 2009

NU ÄR DET VERKLIGEN SOMMAR...

..så skönt!

Men Lilla Kelly har inte mått så bra sista tiden. Kanske tar värmen hårdare på valpar än vad man tror. Har försökt ge henne EXTRA vatten så att hon får i sig den vätska hon behöver. De andra valparna mår toppen. Bara lilla stackars Kelly som är lite sjuk. Hon har inte ätit så bra heller, men igår kväll så åt hon faktiskt av egen maskin. Nu på morgonen så har hon även hoppat och lekt med sina kompisar. Hoppas hon repar sig snart... Inte lätt att vara valp i värmen.

För några år sedan så gav jag mina valpar ett gäng tuggpinnar, av den malda vrianten. Tyvärr belv en av valparna så dålig i magen att vi fick åka till veterinären. Hon låg inne i två dagar, men helt otroligt nog så kunde de inte klara henne. Så sorgligt......

Hennes mage och tarmar var så irriterade av dessa ben att hennes liv inte gick att rädda. Härom dagen gav jag de valpar jag har nu, tuggpinnar. Men av sorten oxhud. Kanske är det en reaktion av dessa som Kelly har fått!? Kommer i alla fall ALDRIG mera ge mina valpar tuggpinnar av någon sort. Det finns leksaker som är tuggvänliga. De får nöja sig med detta tills att de har blivit äldre. Annars så har de ju lister, stolar, bord, köksluckor ja allt i hemmet att tugga på om det kliar i tännder och tandkött!!

nu idag kl 10:00 skall Macho (Ch. Liane's Inspiration) para en tik. Sedan är det bara att sätta igång med att förbereda inför utställningen i Borås. *Puh* Har ett gäng att fixa till....

Lena & Thomas, Hanna & Niklas kommer ikväll eller under dagen, skall bli sååå trevligt att umgås lite.

Lycka till ALLA som skall till Borås imorgon!

Inga kommentarer: