lördag 23 januari 2010

TJUVAR!!!

Åhhhh, hjälp!!

Vaknade med ett ryck 06:30 imorse. Hörde hur en av våra innedörrar utanför vårat sovrum smällde igen och några av hundarna började "gruffa", inte skälla utan bara "Gruffa". Precis som om - Vad gör du här, stick, du stör vår sömn.

Hjälp, vad sjutton står på? Barnen var inte hemma och skulle inte vara hemma då de var hos pojkvänner respektive flickvänner.

Slängde mig på Per, - Vakna, vakna, det är nån i huset! Per började flaxa med armarna som en nyligen halshuggen höna. Med stirrig blick tittade han på mig som om jag var helt galen.

Tillslut så fick han (å även jag) på sig sig morronrock för att gå upp och se vad som stod på. Per gick först och jag efter....

När vi väl kom ut i köket såg vi att det lyste, men vad fasen, det var ju bara Johanna som hade kommit hem. Åhhh, vi (eller i alla fall jag) stirrade upp oss i onödan. Hon hade helt enkelt kommit på att hon ville sova hemma.

Herregud, man kan aldrig vara säker!

1 kommentar:

Tassintryck sa...

Hej!
Hittade din fina blogg. Hit kommer jag gärna tillbaka och läser mer :-)!
kram från mig & Ligan
/maria