måndag 1 februari 2010

SNÖ - I DRIVOR!!

Oj vad det snöade igår. Fick skotta mig ut igår kväll för att hundarna skulle komma ut. Bestämde mig att MAX 10 minuter skulle de å vara ute, då det stormade rejält. När tiden gått och jag skulle ta in hundarna, var jag tvungen att skotta igen... Herregud. Tänk att det kan komma så mycket snö på bara några minuter!!

Denna vinter har vi verkligen haft vinter. Riktigt mysigt faktiskt. Praktiskt också för den delen. hundarna håller sig vita och rena...

Vet att många skriver i sina bloggar att - Nu får det vara nog!! Var är våren. Men när hade vi vår i Januari senast?? Det har jag nog missat. La tidningar i valphagarna igår. Där fanns en gammal tidning från mars 2009. Kollade lite nyfiket vädret och vi hade -0/+5 och snö den dagen.

Annars har helgen varit lugn. Har packat lite ordrar och skickat iväg dessa. Ja, lite pyssel som vanligt. Badat alla valpar , plus några till. Sedan bara tagit det lugnt och myst.

Min mamma & pappa var och hälsade på. Samtidigt kom Erica och hennes dotter Lisa. Lilla Lisa har blivit förtjust i Lille Ville. Och vem är inte DET!! Han är sååå liten, men så söt! Lisa hade med sig sin kamera och fotade honom. Även min mamma och pappa tog upp sina mobiler och började fota. Jag satte Lille Ville på en röd handduk. Sedan smattrade blixtarna som om han "posade" på den röda mattan, Lille killen, redan kändis!!

Mitt Livs Novell har fått en trevlig respons. Tyckte själv att det var roligt att skriva. Kanske lite töntigt att skiva om sig själv. Lite åt ego hållet. Men det var kul och jag är glad att så många uppskattade min lilla story. Fast.... jag glömde massor, orkade inte riktigt skriva mera. Det finns massor att ta upp, vissa känsliga ämnen som man varit med om och vissa mindre känsliga och bara roliga minnen från förr. Får se om jag orkar skiva igen, kanske blir det en hel bok till slut. Har kommit på att den skulle kunna heta - The Truth And Nothing But The Truth!! Eller inte!

Har anmält lite hundar till Världs Utställningen i Danmark till sommaren. Hoppsan, så var man några tusenlappar fattigare!! Väldans dyrt var det att anmäla. Men vad gör det, drabbar ingen fattig eller hur brukar man säga. Nåväl, det är kul att komma iväg. En rolig "happening", så why not. Kanske inte blir några toppplaceringar, men man har i alla fall varit med. Eller hur!?

Nä, nu skall jag fixa lite här hemma, finns alltid något att göra. De som behövs göras springer inte ifrån en precis....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Peter...våren är här du bara inte ser den än:=)


kram Ingela

Anneli sa...

Hej igen. Mycket bra läsning på din sida igen. Tack. Jag tycker att vintern som är nu är så mysig, kallt och mycket snö, som min Morris älskar. Sen kan man tända mycket ljus och mysa till det lite.
Våren kommer och sommaren med. Allt har sin tid.
Kram Anneli.
Ps fick tips om ett schampo som var bra, ska nog gå på er hemsida och slå till på det.