torsdag 26 maj 2011

VALPAR, VALPAR & VALPAR!!

Det är ganska exakt 1 år sedan som vi hade små Cavaliervalpar i huset. Jag räknar nästan inte Japanese Chin Valpar för de är så mycket lättare att ha än en kull Cavalierer.

Chin valpar är lika vilda som andra valpar. Men de är lite mera fina i kanten och skaffar sig nästan som en toalett i valphagen. Alla går till samma tidning och gör sitt. För mig är det lätt och enkelt att städa. För de river inte och strimlar sönder några tidningar heller. I alla fall inte de Chin valpar jag har haft.

Cavaliervalpar däremot, ja de kan man hitta med hage och allt i en annan del av köket på morgonen. De struntar fullkomligt i var de skiter och om de alla på en gång hoppar runt i det. Att hitta en liten ”korv” i vatten skålen på morgonen eller då och då är inte så ovanligt!!

Men ännu är inte riktigt ”Lisas”, Ch. Vouges Delicious valpar där. Men snart… Idag kommer den första spekulanten på en av tikvalparna. Skall bli spännande att se vad de tycker. De andra två är också bortlovade. Snart dags även för de att komma och ta sig en titt!

Sedan har vi ”Riha’s”, Ch. Clopsville Cimarrons valpar. De har nu börjat vingla omkring lite och morra på varandra. Tur att det blev två, så att de har varandra att slita och dra i när de nu växer upp. Vad skall jag göra med dessa två små godingar?? Ja, vet faktiskt inte riktigt. Men det hör ju inte till ovanligheterna att de stannar hos oss!

”Betty’s”, Homerbrents Betsu har ju sina små Chin valpar. Alla fyra är fortfarande kvar här hemma. Kan inte riktigt slita mig från dessa underbara små bollar. Men jag inser ju givetvis att alla kan ju inte bara stanna. (Även om jag vill) Känner mig lite glad att jag har möjligheten att njuta lite längre än vanligt av dessa valpar. Men det börjar bli dags att börja ta lite beslut om var och när de lämnar oss för nya hem. Först ut kommer i alla fall bli ”Chaplin”. Han skall flytta till min Moster Anne. Han kommer att få det toppen!! De andra tre då??

Åhh – Va svårt!!!

Inga kommentarer: